God jul fra Oven

Categories Blogg, Dikt av Ove

Når kroppen ikke er i form, da sliter hode også, så jeg glemte helt å legge ut Oven sitt fredagsdikt. Men her kommer det seint, men godt! Riktig god helg til dere alle.

Årene går fortere til eldre en blir.
Og en kjenner hvordan årene på kroppen svir.
Til fortere årene går, til fortere kommer julen tilbake.
Da må en jo atter julekaker, begynne å bake.

Så kjære alle lesere på Mors middags blogg.no,
som har fulgt denne hele året og vært henne tro.
Ja, mange gode oppskrifter har verten dere servert,
samt dikt fra broren, som på fredager, har blitt levert.

Ja, nå banker snart julen atter på vinduer og dører,
hvor hjem og butikker, gamle tradisjoner, sammen fører.
Vi håper også at julen blir hvit, både dag og natt,
men glem ikke at sneen og isen, fortsatt er glatt.

Året 2023, har snart til slutten seg strevet,
og mange dikt på bloggen, har også blitt skrevet.
Forskjellige tema har diktene tatt opp,
men, nå i desember, så sier jeg stopp.

En stor takk til alle som denne bloggen følger og leser,
alle oppskrifter som i ovnen steker og i pannen freser.
Oppskrifter og dikt rørt sammen i skjønn harmoni
og fylt både mage og hodet, samt fått tankene på gli.

Skal du ake, gå på ski eller skøyter, mon tro?
Så gå ikke på glatten, uten brodder på dine sko.
Ja, hold deg på bena, til det atter blir vår.
SÅ KANSKJE VI SEES IGJEN, TIL NESTE ÅR.

Jeg ønskes alle en Riktig God Jul og et Godt Nytt År.

Beste hilsen
Ove (n).

10 kommentarer

10 thoughts on “God jul fra Oven

  1. Nydelig dikt, og riktig god jul til deg, Oven!
    Jeg trenger nok ikke brodder på mine sko denne jula, for jeg skal valse rundt på temperert, hvit sand. 🙂

    1. Bare ikke si det høyt. Her blir det temperert asfalt, med enn gjennomsnitts temperatur på BRRRRRRRRRRRRRRR, punktet. Ønsker deg en god tur og kos deg masse (i varmen. Psst, er ikke misunnelig, liksom) Ha en fortreffelig jul..

      1. Beklager skulle ikke ha nevnt det… Hihi 😉 Selv om du ikke er misunnelig, skal jeg selvsagt sende deg noen varmende, spanske solstråler til jul!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *