Last Updated:

Forsøk på Anitas gryte

Categories Blogg, Kyllingretter

Jeg fikk ideen til denne retten av Anita, Fredheim  men jeg misforstod  veldig hva hun mente, men den ble god likevel. det er en del sukker i den så den passer vel ikke til sesongen, men skitt happens. Hun lovet å sende meg oppskrift når hun laget neste gang. Så tusen takk Anita.

Slik ble den da jeg lagde den.

Beregne 7-8 kylling klubber eller som jeg brukte 2 overlår av kylling

3 ss sukker

3 ss olje

1 liten løk

1/2 kinahvitløk eller 2 fedd

1 dl ris

1 stor gulrot

Noen bunter brokkoli

Et stykke squash

Vann til det dekker kyllingen( eller hønsekraft/grønsakskraft, da kan man unnlate buljongen)

1 ss smør

Salt

Maizena

ørlite buljong (ca, 1/2 terning hønsebuljong)

Jeg tror denne retten hadde passet perfekt med salte peanøtter

Rens og del alle grønnsakene og løken. Ha olje og sukker i en ikke så vid panne og la blandingen bli gylden brun. Ha i løk og hvitløk, og vent ca. 30 sekunder og ha i kyllingen. Vend kyllingen så den blir gylden på alle sidene. Nå tok jeg pannen litt av komfyren og pannen fikk kjølt seg av noen minutter så det ikke skulle bli så veldig overgang når jeg hadde vann i. Orker du ikke vente så vær veldig forsiktig, for her kan det sprute varm olje og sukker. Nå alt koker har man i risen, og lar den gå koke, så har man i buljong o gulerøtter og lar det få koke med. Når risen nærmet seg ferdig hadde jeg i brokkoli og squash, og smakte til.

Så blandet jeg maizena med litt vann og helte i under omrøring til den fikk et oppkok. Da var middagen ferdig, og noe lignede har jeg aldri laget før, veldig eksotisk og spennende smak .

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *