Fornying og oppheng av blomsterpotter

Categories Blogg, DIY, Planter

Min tidligere nabo Bjørg er på flyttefot til Andøya og hun skulle kaste noen blomsterpotter. Jeg var så heldig å få redde de, og i går begynte jeg å vaske og spraye de.

Det er klart at de som henger ute i vær og vind bleikner og blir stygt med tiden, men det skal bare en vask og et spraylag til så er pottene som nye.

Man bør alltid vaske det man skal spraye først, la det tørke skikkelig. Her har jeg alt for lite under pottene for sprayen fyker rundt. Men jeg skal vaske og male der nå når det blir varmere. Så dekk godt til de som er rundt deg før du sprayer, og stå ute i frisk luft.

 

 

Å henge opp ting er stadig en utfordring, for man må ha nøyaktig mål på hvor skruen skal være for at den skal passe. Jeg så et sted dette trikse, og det er helt genialt. Sett limbånd over det du skal ha på veggen, og marker med tusj der skruene skal være. Ta limbåndet av, lim det på veggen, skru der det er markert på limbåndet, og du har fått skruene helt perfekt.

 

#diy #sprayblomsterpotter #fornyblomsterpotter #gammlepotterblirsomny ##spraymaling #morsmiddag

3 kommentarer

3 thoughts on “Fornying og oppheng av blomsterpotter

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *