Last Updated:

Fiskesuppe med torsk og salmalaks

Categories Blogg, Fiskeretter, Supper

Jeg så noen som hadde laget seg fiskesuppe, og da fikk jeg bare SÅ LYST PÅ! Jeg er nokså skrapt i kjøleskapet, så suppen ble av det jeg hadde, men det gikk ikke utover smaken. Og i dag har jeg fått min venninne Laila til hjulpet meg å hente noen garderobedører, og satt det opp. Jeg er så utrolig lykkelig for endelig ha fått det som jeg hadde tenkt siden jeg flyttet inn for 7 år siden. Det trengs noen justeringer, men det finner jeg ut av etter hvert.

Til 2 personer:

1 liten løk

1 bit chili

Smør til surring (tåler man ikke melkeprodukter bruker man melkefritt margarin eller olje)

2 gulrøtter

4 asparges (det trenger du ikke ha, det er for det måtte spises opp, så bytt gjerne til noe annet)

Gressløk (har i egen hage, så brukte rikelig)

Ca. 3 dl Fiskekraft fra da jeg lagde fiskemat 

1 dl vann

3 dl fløte (Jeg brukte plantebasert fløte)

1 ss maizena.  2 filetter av torsk

1/2 pakke salmalaks (du kan bruke vanlig laks eller ørret  også)

Salt

Pepper

Rens og del løken og chili, og surr det i en panne med smør. Rens gulroten og ha den  i, og ha på kraft og mesteparten av fløten, og la det koke til gulerøttene er passe kokt.  Jevn suppen og kok opp under omrøring. Ha i oppklippet gressløk, oppdelt asparges og biter med fisk, smak til med salt og pepper, la fisken trekke noen minutter. Server gjerne med brød.

 

Del gjerne innlegget med venner og familie.😊Link til å følge denne bloggen middagstips på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner HER. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

 

 

#suppe #fiskesuppe #med #chili #torsk #laks #salmalaks  #matfrabunnen #hjemmelaget  #Middagstips #glutenfri #morsmiddag #melkefritt

2 kommentarer

2 thoughts on “Fiskesuppe med torsk og salmalaks

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *