Last Updated:

En godt blandet Blogger meny!

Categories Blogg, Dikt av Ove

Helgens dikt kommer i dag, tidlig helg på meg  altså 😉Jeg må si  nokså overasket  når jeg fikk dette diktet av Oven, han har virkelig satt seg inn i bloggverden, mer en jeg har klart å gjøre. Men nå måtte jeg jo innom å se og lese og jeg både lo og fniste,  for her har vi humor, og alvor hånd i hånd. Det er jo så masse flott på bloggene, folk er virkelig kreativ og flink. Hvem har Oven diktet om i dag i sitt dikt mon tro? 

 

 

Det blogges om mye og mangt i vårt langstrakte land.
Ja, alt fra mat til psykopati, for det går nemlig an.
En mengde med bilder vi på bloggene også finner.
Men, her er det ingen som taper, heller ingen som vinner.

Morsmiddag er både viktig og god i blogge verden å ha.
Og for Hverdagsmagi, er den største gleden, å gjøre andre glad.
Spisogspar og kast ikke noe av det som til overs er.
Men det trengs et stort plaster for å dekke munnen på en gal kjerring, især.

I Tomsmatprat, hvor den viktigste ingrediensen er kjærlighet.
Store og gode ord fra den største bloggeren, ja herlighet.
Matfragrunnenfb, er også kjempegod å putte i munnen,
og sammen med kjærlighet, blir det den beste maten, i grunnen.

Et lett måltid settes fort sammen av en en strikkekjerring i koken,
som på hektiske dager, knapt har tid til en brødskive, i kjøkkenkroken.
I Vibbedille. Norges største Strikkeblogg, er Tante Fortsatt Gal
Her går det stort sett i rett og vrang, men ikke for bred og ikke for smal.

I tillegg til strikking, så er det vel også noen som sitter og syr
og her syes det sikkert klær til både mennesker og dyr.
Vi har Toril sin hverdagsblogg med musikken og kattene.,
så har Happy bilder og inspirerende ord, ja hun deler av disse skattene.

Så har vi Bunny, som er rå og som rett fra leveren snakker,
og jannenordvang, som snakker før hun tenker og lett i salaten trakker?
Docogdask, ja kort fortalt, er så ekte og ærlig, at sammen kan vi klare alt.
Så la oss håpe de får stor suksess med låten, samt rikelig godt betalt.

Til slutt har vi Frodith, så blid, glad og strålende fornøyd
og som har kunnskap om tegnspråk i hendene sine, fortøyd.
Å ha en MEning med på dette laget, er også kjempebra
og i selskap med Elvis, de sammen lasset kan dra.

Her har jeg kokt sammen en gryte med forskjellige blogger,
hvor noen går rundt i fin-skoene, imens andre med klogger.
Alle jobber dere hardt, for å overleve og levere til fristen.
Men, alle kan ikke være den som står øverst på blogge listen…

Dikt og bilde av Ove Dyrstad

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER.

 

12 kommentarer

12 thoughts on “En godt blandet Blogger meny!

  1. Helt herlig igjen Ove! Du har spedd på med mye humor i denne varierte menyen. Her skulle det være noe for de fleste – Selv for de mest kresne 🎉 Takk for linking 🙂

  2. For et herlig dikt. Broren din er bare herlig. Han bør også ha en blogg:)
    Takk for at jeg ble også nevnt i diktet. Så fantastisk lesing:)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *