Last Updated:

En blomstrende fantastisk tid!

Categories Blogg, Planter

Vår og sommer er herlig med alt det grønne og alle fargene, jeg bare ELSKER denne tiden. Det er regn her i dag, men det er nokså tørt, så det trengtes faktisk.

I fjor fikk jeg denne Dahlia i bursdagsgave på 60 årsdagen. Jeg forhørte meg rundt, og alle sa at den ikke kom igjen, heldigvis så hørte jeg på magefølelsen og tok vare på knollene, og her kom første blomsten. Snakk om lykke!

Skaugumbegoniane har jeg også drevet frem, det fikk jeg av en nabo for noen år siden. Det er det mest fantastiske blomstrene man kan ha, det blomstrer fra april til frosten kommer.

Det er veldig villige, og har få nykker.

Denne kløveren bestemte seg for å flytte inn på terrassen min, og jeg syntes den er så fin at den får bli. Og det er bier og andre insekter glade for,

Hosta fikk jeg av en venninne, den har jeg delt flere ganger, og er utrolig dekorativ, og veldig villig og få nykker.

På den selvbygde blomsterkassen bestemte bregne for å flytte inn, og det er jo helt fabelaktig , da skuler det litt av skjevheter osv.  på kassen.

 

Kattemynte fikk jeg av en annen venninne i fjor.

 

Så er det kryp nellik som heter Pinsenellik, det står grønt hele året, og bugner av rosa nydelige nelliker.

Sibiriris er en lilje som jeg også fikk av samme venninne som nellikene og hosta av. Det er et syn der det strutter, og den fantastiske fargen.

Peon har jeg kjøpt, en av det få. Men det er et møst å ha en, for det finnes nesten ikke noe vakrere når det står i full blomst.

Sibiriris og Løyntnantshjerter som jeg fikk av en nabo. Disse står nede i hagen, og det tåler tydeligvis litt begge to, og sneglene lar det være i fred.

Praktspragle liker å stå i skyggen, og den setter jeg ut når det er varmt og godt. Da nyter den friheten i frisk luft, og vokser villig.

 

Tomatplantene mine, det fikk jeg frø av sønnen til min bror.

Gammeldagse men helt nydelige nelliker som kommer igjen år etter år. Disse kjøpte jeg stiklinger av en hage entusiast.

En av flere hosta, denne står nede på terrassen.

Syrintre  fikk jeg av en venninne som ikke ville ha det lenger. Det er jo jeg veldig takknemlig for. Det er en annen type begonia som jeg også har drevet frem i samme potten.

 

 

Astilbe har jeg to forskjellige typer av, en hvit og en rosa, og begge har jeg fått.

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER.

 

2 kommentarer

2 thoughts on “En blomstrende fantastisk tid!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *