Jeg fikk så lyst på pasta i dag, og siden jeg hadde en rest av ferdig kylling, så er det jo en perfekt måte å få brukt opp restene på. Hva man har i carbonara kan man bestemme helt selv, tradisjonelt skal det ikke være mye grønnsaker. Men det hindrer ikke meg i å ha i noen tomater og litt gressløk.

4 personer:

Ca. 300 g , mer eller mindre med ferdig steikt kylling.  Har du ikke ferdig kan du steike kyllingfilet og deler i biter.

Ca. 400 g pasta (Glutenfri for min del)

4 egg

4 ss vann (det kan være lurt å bruke koke vannet til pastaen, det trenger man ikke måle, bare la litt være igjen i pannen. Tilsett mer om man trenger det. 

salt

pepper

200 g parmesanost (i dag sløyfet jeg osten)

eventuelt 1 potte fersk basilikum eller andre urter, jeg brukte gressløk som jeg fortsatt har på terrassen. Man trenger ikke kjøpe urter i dyre dommer, det er både godt og flott, men dyrt.

Sherry tomater (kan selvsagt sløyfes og erstattes med noe andre grønnsaker, eller kutes helt ut)

Slik gjør jeg det :

 

Sett kyllingfileten på steik, om man ikke har ferdig, man kan dele den i biter, da blir den fortere steikt, strø på med salt og pepper, og ellers krydder man ønsker. Kok pastaen etter pakkens anvisning.

Mens pastaen koker,  raper man ost, og pisker sammen eggene med vann og halvparten av den raspede osten. Når pastaen er kokt, siler man av vannet den.

Hell så eggeblandingen over pastaen, og rør litt. 

 Om man har basilikum, finhakkes denne og ha i gryten sammen med pastaen. Vil man ha i sherytomater har man de i helt på slutten, da blir ikke tomatene  bløt.

Resten av den raspende parmesanosten kan man strø på maten selv, da kan alle ta så mye de ønsker. 

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#lettvintmat #Lettvintmiddag Enkel #middag #enkelmiddag #Glutenfritt #laktosefri #Middag #Middagstips #Matfrabunnen #hjemmelaget #Morsmiddag #Sommermat #vårmat Kylling #carbonara

6 kommentarer

6 thoughts on “Carbonara med kyllingrester

  1. Hvilket pasta/spaghettimerke bruker du? (Har tidligere prøvd “Goodly”, som var grusom)

    Skjønte ikke ‘sausen’, men finner vel ut av det

    1. Barilla mener jeg det er, kjøper på Kiwi. Jeg skal skrive om slik at det forhåpentligvis blir mer forståelig. Takk for du sa fra, det setter jeg stor pris på

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *