Last Updated:

Blomkarse frø til neste år

Categories Blogg, Planter

De er vel ingen frø som er så enkel å plukke som blomkarsefrø. De er lett å se hva man skal plukke, og det er bare å knipe av. Som ringblomstene tar jeg også disse i et kaffefilter å skrive hva de er, selv om de er lett å kjenne igjen. Også disse frøene merker jeg og legger i kjøleskapet, og der ligger de til jeg skal så de.

 

Disse tåler overhode ikke frost, og er i grunnen seinsommer og høstblomster. De må ha litt god plass mellom frøene for å trives, og som du kan se under liker de dårlig å ha konstant regn. Engkarse er spiselige og er utrolig dekorative både på kaker og som matpynt.

Man kan selvfølgelig sette de tidlig i jord, og under vekstlys  når våren nærmer seg. De har jeg ikke forsøkt, men alt er mulig, de er bare å forsøke seg frem.

 

 

 

Del gjerne med venner og kjente.

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole

#frøavringblomkarse #Blomkarse #diy #tafrøfraplantene #samlefrø #frø #Blomkarsefrøfrø #Frø #Ringblomst #Forberednestevår

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *