Last Updated:

Barer/konfekt som spiselige gaver

Categories DIY, Søte gleder, søtegleder, Spiselige gaver

I serien spiselige gaver så kommer jeg ikke utenom denne, det er noe de aller fleste kan spise, er sunt og godt, og kan gis som gave hele året. Dette kan erstatte sjokolade når man går tur, og det er jo mye sunnere en alle mulige kjøpebarer. Den inneholder kun tre ingredienser, og skal ikke steikes, rett og slett bare lekkert 😋.

Deilig julesnop med kun tre ingredienser og på et blunk.

1 kopp Valnøtter (tåler man ikke nøtter, kan man bruke pinjekjerner)

1 kopp Dadler eller fiken

1 kopp Rosiner

Bruk lik mengde på alle ingrediensene,  bruk samme koppen til alt å måle med.

Ha alt i en foodprocessor og la den gå til den er passe knust og blandet. Om du bare har en liten maskin, kan dette bli litt tungt for den. Da tar du en og en ting å knuser, og blander det etter på.

Ha massen inn i plastikk og form de som du ønsker, og la de stå til dagen etter.   Du kan for eksempel pynte med nøtter eller bær eller noe annet kreativt som frø.

Jeg lagde en lang pølse, og skar de opp i biter.

Man kan lage lange barer som man kan pakke inn som man gjør med marsipan å gi i gaver.

En foodprosessor gjør jobben raskt

De søte koppene fikk jeg til jul av Theodor og Mia for mange år siden, som de hadde tegnet på. Koppene har Theodor og Mia tegnet selv, og jeg fikk de i julegave for mange år siden. Jeg bare elsker de koppene 💖

Del gjerne med venner og kjente.  

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole

#Gotteri #suntgotteri #melkefri ##glutenfri #Hjemmelaget #Matfrabunnen #Middagstips #Enkelmiddag #spiseligegaver #Sunt #godt

10 kommentarer

10 thoughts on “Barer/konfekt som spiselige gaver

  1. Man kan sikkert ha i litt kakao også. DET er jo bare sunt også, er det ikke :-D? Jeg trodde de koppene var merke Poul Pava. Jeg har jo massevis av sånne. Han har liksom den streken 😀

    1. Dette er mine bonusbarnebarn som har tegnet og så har foreldrene fått det på koppen på en eller annen vis. Mener det står navnet deres på også. De er mange år siden jeg fikk de, skal dobbeltsjekke så jeg ikke står å lyger veldig.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *