Last Updated:

Pære i krydder

Categories Søte gleder

Eplene er enkelt å lage noe av, men pærene har vært litt verre. Pærer i krydder er bare utrolig godt til dessert, man kan lage noen bare til dessert eller man kan hermetisere de, da har man lenge.

Til 1 kg pære

1 liter vann

4 dl sukker

6 spikernellik

1 1/2 kanelstang

1 ts Annis

Kok opp vann med sukker og krydder. Skrell pærene, vil du hermetisere de, anbefaler jeg deg å dele de i to og ta ut kjernehuset. Jeg hadde pærene hel siden jeg skulle bruke de i dag, og ikke hermetisere de. Ha pærene i laken og la de få ligge der til de er mør. Vil du hermetisere pærene, må du vaske noen store glass, enten koke de i en panne eller ha de i steikeovnen sammen med lokkene. Ha pærer og fyll lake helt opp i glasset, og skru godt til. Sett glasset på hode slik at det ikke kommer luft til.

Jeg lot pærene renne litt av seg mens jeg pisket krem med lønnesirup 1 beger fløte(laktosefri om du ikke tåler laktose) og 3 ss lønnesirup stivt.

Pæren satte jeg på tallerken, og halte litt lønnesirup over, hadde på kremen og pyntet med bringebær og mynte

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#pære #hermetisering #krydder #Nellikspiker #kanelstang #annis #dessert #enkelt #nydelig #godt #middag #middagstips #Morsmiddag #blogg #matblogg #oppskrift #glutenfri #laktosefri #lønnesirup

 

4 kommentarer

4 thoughts on “Pære i krydder

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *