Kyllingfilet med urter og parmesan og chilisaus

Categories Kyllingretter

Det morsomme er når man lager mat og man tar fullstendig feil av krydderne, og i dag skulle jeg bruke safran, men det ble chili he he. Hvordan det er mulig??? Tja si det, men er man tilstrekkelig svimete, så er faktisk ikke tørket chili og safran helt ulik. Jeg har fått safran fra en venninne som bor i Tyrkia, og jeg må innrømme at jeg kan “NADA”Tyrkisk. Og hun fortalte meg at Tyrkisk safran måtte man bruke mye mer av om man skulle få samme virkning som Persisk Safran, og dermed pelmet jeg på i store mengder med det jeg trodde var safran . Magen svei og jeg fikk lepper som en botoks injeksert person. Men heldigvis tåler jeg en del, så jeg syntes det var utrolig godt, men er du var for chili bør man vise litt mer varsomhet.

Vet du hva som er hva? 

Kyllingfilet:

Kyllingfilet

Fersk basilikum

Fersk persille

Fersk koriander

Parmesan etter ønske

Kyllingfileten banket jeg flat med en kjevle, jeg brukte plastikk over og under. Så hadde jeg fersk basilikum, koriander, persille, og raspet parmesan på fileten, og rullet den sammen

.Jeg brukte en grillpinne for å sy den sammen. Så steikte jeg den på en stekepanne til den var gjennomsteikt .

Safransaus som ble chilisaus:

2 dl fløte (laktoseredusert for oss som trenger laktose)

Tørket eller fersk chili til man ikke har følelse i munnen 🙂

1 ts buljong

Kok opp alt og la det få trekke på svak varme til kyllingen er ferdig stekt(rundt 25 minutter).

Jeg hadde kokte gulerøtter og blomkål, og kokt ris til. 

 

#Safran #saus #chili #saus #urter #kyllingfilet #parmesan #basilikum #persille #basilikum #melkefritt #laktosefritt #laktosefri #glutenfri #middag #middagstips #morsmiddag #blogg #matblogg

 

6 kommentarer

6 thoughts on “Kyllingfilet med urter og parmesan og chilisaus

  1. Det tenker jeg ble en heftig men god matopplevelse – bare ikke helt som forventet 🙂 Jeg ville trodd at den til høyre er safran, men vet ikke. Fort gjort å ta feil 🙂 Fortsatt god påske, så håper jeg leppene føles smalere i morgen 🙂

  2. margarites: Det stemmer helt, det var Safran, men når jeg bare tok hånden ned i en diger boks og ser det er rette fargen så tenkte jeg ikke mer på det. Håper i grunnen leppene mine hadde holdt seg litt fluffye he he, men det var vel mer en følsese en virkelighet. Fortsatt god påske til deg også.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *