Last Updated:

Pannekaker med pølse og bacon 😋

Categories Diverse retter, Minus melkeprodukter, Pølseretter

Jeg lager sjelden pannekaker siden det er litt vanskelig å får de til, de faller fra hverandre og ikke synes jeg de har smakt som pannekaker skal heller siden jeg lager glutenfrie. Men i dag ble det de fineste og beste pannekakene jeg noen gang har smakt(nå kan jo dette komme av en selektiv hukommelse). De er helt SYKT  gode, og de var utrolig enkel å få tynne og fine som pannekaker skal være. De holdt helt fint sammen, og var enkle å snu. Da ungene var små hadde vi ofte pannekaker, pølser(enten wienerpølser eller grillpølser) og bacon og selvsagt ketchup :-D. I dag skar jeg opp pølser med mye kjøtt i og bacon og steikte det sammen på pannen.

Ser de ikke helt fantastisk ut?

 Red Heart on Messenger 1.0

Til rundt 10 pannekaker:

2 egg

2 dl væske Jeg brukte usukret soyamelk, men bruk gjerne melk/laktosefri melk om du tåler det

1 1/2 dl Toro sitt lyse mel Bruk det mele du ønsker og har

2 ts fiberhusk/psyllium

ca. 50 gram smør

1 klype salt

ca,.1/2 ts bakepulver

Ha egg i en bolle og ha i mel og fiberhusk, og spe med væsken (det betyr å ta litt å litt av væsken i mens du rører), ha i smeltet smør og salt. La røren stå å svelle i rundt 15 minutter.

Ha en varm panne med litt smør og hell en øse med røre på pannen, og snu litt på pannen for at røren skal bli fint fordelt. Når deigen er stivnet snur du pannekaken. Ha på pølser og steikt bacon på den måten du måtte ønske, og bruk ketchup om du ønsker det. Vell bekommen!

Del gjerne med venner og kjente.

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#glutenfri #pannekaker #melkefritt #godt #pølser #bacon #enkelt #middag #middagstips #blogg #bloggtopp #matblogg #morsmiddag

6 kommentarer

6 thoughts on “Pannekaker med pølse og bacon 😋

  1. Pannekaker er bestandig en favoritt – og når jeg av og til lager det er mannen superfornøyd 🙂 Men jeg har aldri prøvd å lage glutenfritt.

  2. margarites: Nei man lager ikke glutenfrie pannekaker uten at man trenger det. De er uten tvil best med hvete, men når det ikke går så er dette et veldig godt alternativ ;.D

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *