Steikt torsk med rekesaus og bacon

Categories Fiskeretter

Fisk er gjerne ikke det de fleste tenker på som søndagsmiddag, men jeg synes det er utrolig velsmakende  og står høyt oppe på min  matliste :-D. 

For å gjøre den litt mer ut av fisken bestemte jeg meg i siste sekund å lage en rekesaus, og som  vanlig  var dette gjort på få strakser, og det ble veldig godt sammen med fisken.

Fisken steikte jeg uten mel, kun med salt, bacon steikte jeg sammen med fisken.

Til fire personer.

1/2 dl fløte (laktosefri om du trenger det)

2 1/2 dl vann

1 grønnsaksbuljong eller fiskebuljong terning (tåler du ikke gluten så vær obs. på at buljong kan inneholde gluten)

3 vårløk

1/2 boks med reker og litt av kraften som blir med når du har i rekene, men husk at det vannet er litt salt så ta det i før du eventuelt har på salt

Pepper

1/2 ss maizena

Løken renset jeg og findelte. Deretter  puttet jeg  alt i pannen utenom rekene, og rørte litt for å løse opp maizenaen så den ikke klumpet seg.  Så satte jeg på pannen og rørte til det kokte opp,  rett før servering hadde jeg i rekene. Det er ikke lurt å la rekene koke, da blir de fort seige. Smak om du trenger mer salt. 

                                       

#torsk #fisk #steikttorsk #steikt #torsk #sunt #godt #enkelt #middag #middagstips #middagsoppskrifter #Morsmiddag #toppblogg #reker #rekesaus #skalldyr 

 

 

10 kommentarer

10 thoughts on “Steikt torsk med rekesaus og bacon

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *