Kylling med pasta i pesto

Categories Kyllingretter

Nå er jeg i det pestorianske (dvs.jeg har laget masse pesto, og det blir det på alt jeg spiser ;-)), og jeg bare elsker det. Nå seier det vel ikke så mye, siden dere som leser bloggen titt og ofte sikkert har skjønt at jeg er et skikkelig mattroll. Men lidenskap for mat og drikke er kanskje ikke det verste man kan ha, eller?

                                                               

 

Jeg hadde et kyllinglår som jeg hadde olje og grillkrydde på(for dere som ikke tåler gluten, skal dere være obs. på at blandings krydder ofte inneholder gluten)

Kyllinglåret hadde jeg i ovnen på   200 g midt  i ovnen i 30 minutter (tiden kan variere  mye alt etter hvor store kyllinglårene er, og dette var forholdsvist stort)

Pastaskruene kokte jeg etter anvisning på pakken, Når pastaen ferdig var kokt, hadde jeg pesto over og blandet den godt i pastaen. 

Jeg hadde salat med granateple i,  for en deilig middag 🙂

Oppskrift på pesto finner du HER

Er det ikke helt utrolig fine farger, dette er noe jeg fryder meg stort over 🙂

 

20 kommentarer

20 thoughts on “Kylling med pasta i pesto

  1. Det ser kjempegodt ut. Kylling er jo en klassiker. Og farger på mat gjør at du blir sulten. Tenker at du har kost deg på kjøkkenet i dag😊

  2. Fristende! Pesto er godt, og jeg har blitt så glade i Middelhavspai med pesto – vegetarvarianten. Men dette er også noe jeg kan prøve på 🙂

  3. Jeg googlet pestopai med bakte grønnsaker, noen på jobben kalte det Middelhavspai. Jeg har i rødløk, paprika og squash som jeg baker i ovnen først, og så blander jeg pesto i eggeblandingen. Her i huset liker vi den godt i alle fall 🙂

  4. Det såg skikkeleg godt ut, sjøl om eg no er stappmett etter å ha slukt opp til fleire glutenfrie vafler. Takk skal du ha for opplysinga om at det kan vera gluten i blandingskrydder, det hadde eg ikkje komen på å undersøke.

  5. Oldemorbloggen: Det er dessverre utrolig hvilke matvarer man finner gluten, melk, salt og sukker i, helt merkverdig. Mitt råd er å sjekke alt. Vafler er jo bare snadder.

  6. Oldemorbloggen: Jada vist er det det .-) Jeg har kjøpt litt forskjellige steder, Kiwi, Spar, Rema 1000. Det variere veldig hva de forskjellige butikkene har, du kan også kjøpe på nett. Det er alt fra makaroni til tagliatelle.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *