Last Updated:

Rørte Tyttebær

Categories Diverse retter

Bilde er lånt fra absurdgalleriet

 

 

 

 

 

 

 

Min gode venninne Pia kom med  denne ideen å ha rørte tyttebær eller trollkrem da hun serverte elgstek. Og jeg var ikke verre en dette måtte jeg prøve. Jeg har akkurat vært i Naustdal og kjøpt hjortekjøtt, og om ikke det var fantastisk nok så har jeg jammen hjemmelaget tyttebærsyltetøy fra fantastiske Bjørgen . Og ka e det då (Bergensk uttrykk fra Bergen som betyr at da er det vel ingen sak 😉 )

1 eggehvite

2 ss tyttebærsyltetøy

Skill eggehviten fra plommen, bruk eggehviten og pisk den stiv. Ha i tytebærene og visp videre en noen minutter. VIPS ferdig!

Jeg hadde det til hjortekjøtt, ser det ikke helt nydelig ut? Pia har fryst ned trollkremen og den  var like fin tint.

 

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Rørte Tyttebær

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *