Frityrsteikt ørret med lasagneplater

Categories Fiskeretter

Jeg prøver stadig nye varianter, og i tillegg blir kreativiteten satt på prøve siden jeg forsøker å tømmer skuffer og skap før jeg flytter. Jeg er livredd for å gå tom for noe, så dette blir en liten utfordring.

Siden jeg ikke skal ha noe til så brukte jeg forholdsvis mange lasagneplater slik at det blir som pasta til fisken.

Dette er et prøveprosjekt, og det har absolutt et forbedringspotensial. Men det ble veldig godt med friterte lasagneplater.

En porsjon:

1 stykke ørret eller laksefilet

4 lasagneplater (jeg brukte glutenfrie)

Saft av litt sitron

Squash/Grønnsaker du måtte ha eller liker, men det er en fordel å bruke sorter som kan skjæres i tynne biter slik at det blir enkelt å få lasagneplatene rundt.

Basilikum

Salt

Tandorikrydder eller bruk det kryddere du liker

Jeg kokte lasagneplatene som man koker vanlig pasta. Så delte jeg fiskefilet i to på langs. Finhakket basilikum og skar squash i tynne skiver. Jeg la de kokte platene på en taleren og hadde en bit med fisk (delt i fire), krydder, salt og squash. Jeg brettet platene tett rundt fisken og stakk en bit av grillpinne for å holde alt sammen. Så steikte bitene i olje og la de på litt papir litt før jeg hadde de på tallerken.

Jeg hadde teriyaki saus på, det var ikke helt optimalt.

Neste gang skal jeg forsøke med kjøtt eller lignende, for det å frityrsteike lasagneplater er en god ide.

19 kommentarer

19 thoughts on “Frityrsteikt ørret med lasagneplater

  1. Oj, så spennende! Jeg har og altfor mange lasagneplater liggende etter et overdrevent innkjøp til en cateringjobb for lenge siden. Skal jammen forsøke fritere noen, takk for tips! Godt du er tilbake på banen 🙂 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *