Rask blomkål og brokkolisuppe

Categories Supper

 

Her kan du velge hvilke ingredienser som passer deg best å bruke, jeg har en melkefri periode og bruker derfor kun vann. Derfor ser den blank og fin ut, men det er klart at det er ikke slik vi er vant at blomkål/brokkolisuppe ser ut. Derfor har jeg laget tre forskjellige alternativ, så velger dere selv.

 

(Alternativ 1) 1 liter vann, eller (alternativ 2) ½ l vann ½ l melk, eller (alternativ 3) 9 dl vann og 1 dl  

½ blomkål

½ brokkoli

2 buljongterninger gjerne av grønnsaker

1 ss smør eller så mye du vil bruke (man kan godt bruke kokosfett også)

 2 ss maizena

Salt

Pepper

 

Sett rundt tre dl vann på kok. Rens og del blomkål og brokkoli i biter (jeg bare hakker løs for det spiller ingen rolle hvordan bitene blir, tenk hvordan det ser ut når man kjøper posesuppe da er det nesten usynlige biter). Ha de i en panne pannen med vann, og ha buljongen. La de koke i to til tre minutter, ta pannen av platen og ha i resten av væsken og ha i maizena og rør godt ut. La det koke opp igjen og smak til med salt og pepper. 

9 kommentarer

9 thoughts on “Rask blomkål og brokkolisuppe

  1. Maren Helgemo: Det var nå jammen bra ut, jeg var redd det så litt suttete ut og lurte på om jeg skulle la vær å legge den ut. Men smaken var veldig god 🙂 Så da så 😉

  2. spisogspar: brokkoli og blomkål sammen er helt perfekt symfoni etter min mening. Finnes det ikke noe slik rett i koppen suppe med de to sammen mon tro?

  3. Deilig 🙂 De to grønnsakene der er de jeg liker best faktisk. Godt med sånn suppe med bacon til også 🙂 Om den er litt kremet også 🙂

  4. frodith: Det var jo en god ide med bacon i. Jeg unngår melkeprodukter for tiden, men elsker egentlig fløte, rømme og smør. Det gjør mye for smak og konsistens, men det går utrolig fint uten også.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *