Blomkål med bacon i ovnen

Categories Diverse retter

 

Det er veldig sjeldent jeg ikke har lyst på mat, men den siste tiden har dette vært tilfelle. Men da jeg satte tennende i dagens middag smakte den heldigvis utmerket.

I dag laget jeg middag  bare til meg selv, og hadde ikke noe annet poeter eller ris til. Og da brukte jeg:

Ca. ½ blomkål

3 vårløk

1 bit purreløk

 Litt grønnkål siden jeg hadde, men kan sløyfes

1 pakke bacon 200 g

Ca. 1,5 dl fløte

Parmesanost etter ønske

Ca. ½ ts salt og litt pepper

Vask og del blomkålen i passe små biter og ha de i en ildfast form og hell fløten over. Rens og del løken, og skjær bacon i biter, steik alt på pannen og ha det så opp på blomkålen. Rasp parmesanost og strø godt over, samt salt og pepper. Ønsker du å bruke andre grønnsaker så går det helt fint 🙂

 

Steik mitt i  ovnen på 200 grader i 15-20 minutter, eller til blomkålen er passe hard.

Den ser gjerne litt brent ut, men den var ikke det heldigvis!

2 kommentarer

2 thoughts on “Blomkål med bacon i ovnen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *