Wraps med guacamole og deilig krydret kjøttdeig

Categories Retter med kjøttdeig
Av og til er jeg mer fornøyd med meg selv enn andre ganger. I dag er en av de gode dageneJ. Solen skinner, jeg sitter i hagen og spiser og ikke minst, maten smaker utrolig aldeles fortreffelig i mitt eget gode selskap.
Har du ikke reine krydder (Piffi og Fiskekrydder f.eks. er  blandingskrydder) i kjøkkenskapet ditt, så anbefaler jeg deg å investere i litt av gangen. Krydder er det som gjør den STORE forskjellen i  smaksopplevelsen.
Til ca. 4 personer
2 pakker kjøttdeig eller karbonadedeig (800g)
1 chili
1 løk
1 kinahvitløk
1 ts paprikapulver
1 ts koriander
½ ts spisskummen (cumin)
1 ts basilikum
1 ts timian
1 ts gurkemeie
Oregano. Jeg brukte 1 potte fersk oregano, det tilsvarer rundt 1 ts tørket.
Pepper
Salt etter smak
Ca. 1 dl vann
I dag hadde jeg pose med kjøpt, ferdigblandet salat til, og i tillegg hadde jeg cherrytomater og hjemmedyrket squash som jeg fikk av min eldste datter.
Rens og del chili, løk og hvitløk og surr det på pannen, så har man på kjøttdeigen og bruner den sammen med resten. Ha på krydderet og la det få bli med på steikingen. Når kjøttdeigen er ferdig brunet, har man på vann, og lar det hele koke i 5-10 minutter. Smak til om du synes den er passe krydret etter din smak.
Varm lefsene og smør godt på med guacamole og salat før man har på kjøttdeigen.  For orden skyld, wrapslefser inneholder gluten, men det finnes heldigvis glutenfrie å få kjøpt i mange butikker.

Jeg ble litt ivrig, så det ble så mye fyll at jeg bare måtte brette lefsen og ikke rulle den sammen.

Matbloggtoppen

6 kommentarer

6 thoughts on “Wraps med guacamole og deilig krydret kjøttdeig

  1. Er sulten nå ,så det fristet…er så fælt til å bruke ferdige krydder pakker jeg, sikkert hundre ganger bedere å blande krydder selv, smaker ofte likt av disse ferdigblandingene…:) 🙂

  2. annebe: Yakk 🙂 Mange ferdige krydderblandinger inneholder evig mye salt i tillegg til at det også inneholder hvete, sukker, tilsetningstoff og estoffer. Jeg liker å krydre maten godt og det går jo ikke for det blir bare salt med de ferdigblande. Men det finnes noen som er bare blandet krydder sammen, og det er en helt greit 🙂 Jeg oppfordrer deg å forsøke, jeg lover du blir positivt overasket 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *