Nydelig linsesuppe

Categories Supper

Denne suppen ble utrolig god, og noe så enkelt at lettere kan det ikke gjøres. Åse, dette er suppe for deg ;-).

200 g røde linser, kokes etter anvisning på posen.

1 boks knuste tomater

1 fedd hvitløk

Ca. 7 dl vann

Ca. 2 ts eller to terninger grønnsaksbuljong

1 ts spisskum(cumin)

½- 1 ss karri pasta(her må du nesten smake deg frem, siden karri pasta variere i styrke alt etter merke. Jeg kjøpte min på innvandrerbutikk, og den var knall sterk).

1 potte fersk koriander

Salt

Pepper om nødvendig

Jeg hadde et strø med revet parmesanost på, nydelig gange to.

Kok linsene i vann, tomat, buljong, hakka hvitløk og spisskum. Når linsene er kokt, smaker man til med karri pasta, salt og har deretter finhakket koriander i. Ønsker du parmesanost på, så rasper man litt over suppen, men det er ikke nødvendig. 

 

Matbloggtoppen

2 kommentarer

2 thoughts on “Nydelig linsesuppe

  1. Aldri laget Linsesuppe, men hørtes jo veldig enkelt ut, og linser skal jo være sunt,
    så mye mulig jeg lager det en dag…:)

  2. annebe: Den smakte meg aldeles fortreffelig. Jeg vil gjerne anbefale deg å kjøpe delte linser om du får tak i, siden disse trenger mye mindre koketid. Har du en innvandrer butikk i nærheten, så har de nok et godt utvalg av linser og karri pasta.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *