Våruller med risplater (glutenfri)

Categories Gutenfri- tillaget


Våruller er en av de få tingene jeg virkelig synes er synd at jeg ikke kan spise. Og jeg ble hoppende glad da jeg fant ut at jeg kunne lage våruller med risplater som er glutenfrie. Jeg kjøpte risplatene hos Meny, men jeg vil tro det er mange butikker som har de.

Inn i vårullen hadde jeg:

Kylling i biter

Gulrot

Squash

Sukkererter

Vårløk

Ingefær

Hvitløk

Basilikum

Soyasaus (glutenfri for de som ikke tåler gluten)

Salt og pepper

Ris plater

olje

Jeg renset og findelte løk og ingefær og skar kyllingen i biter, og steikte de på pannen. Det er sjelden jeg er nøye med hvordan jeg deler grønnsakene, men i dag var de formålstjenlig å lage de i lange og tynne biter. Grønnsakene hadde jeg også på pannen. Så hadde jeg på soya saus slik at det ble litt saus.

Risplatene behandlet jeg etter pakningsanvisingen, og hadde deretter på fyllet og brettet de sammen. Jeg hadde litt olje i en ildfast form og la vårullene ned i formen, men ikke så nært at de kom i hverandre. Så hadde jeg litt olje opp på hver vårull og satte de i oven på rundt 200 grader. Jeg hadde de i ovnen 10-15 minutter. Det er en fordel å spise vårullene med det samme ellers forsvinner sprøheten i de fort.

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *