Chilitrukket kylling og rå steikte poteter

Categories Kyllingretter


Dette var en enkel middag å lage, og vi var alle enig om at det smakte fortreffeligst.

Beregne 1 Kyllingfilet per person

Knust chili  

Jeg hadde en god og varm steikepanne og brunet filetene på begge sider, deretter skrudde jeg platen ned på svak varme. Når filetene hadde fått kost seg på pannen, og hadde blitt jevnlig snudd i rundt 10 minutter, smurte jeg chilien på begge sider. Og etter dette lå de på pannen til resten av maten var ferdig.

IKKE steik filetene for lenge, da blir de tørr og smakløs.


Råsteikte poteter

Poteter (ca. 2 mellomstore poteter pr per)

Knust hvitløk

Provencekrydder

Salt

olje

Fersk koriander

Potetene vaskes, tørkes og deles i båter å has i en ildfast form. Rens og press hvitløken på potetene sammen med salt, Provencekrydder og olje, bland alt godt sammen. Sett potetene øverst i ovnen på rundt 220 grader i 15 -20 minutter, pass på at de ikke brenner. Finhakk korianderen men ikke ta den på potetene før potetene er klar til servering. Da er oljen så varm at korianderen likevel får steikt seg litt uten å bli svart svidd, og man har tatt vare på den gode smaken.

Grønnsaker var gulrot, brokkoli og squash.

Matbloggtoppen

#kylling #chili #råsteiktepoteter #glutenfri #melkefri  #oppskrift #middagstips #enkelt 

6 kommentarer

6 thoughts on “Chilitrukket kylling og rå steikte poteter

  1. Jeg er veldig glad i ovnsstekte poteter. Forrige uke blandet jeg løk, paprika og søtpoteter sammen med potetene og bakte de i ovnen, det ble nydelig:) Jeg hadde noen rester svinesteik som jeg hadde i på slutten og serverte med bernaisesaus, nam, det ble godt. Blogginnlegg kommer:)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *