Last Updated:

Glutenfrie potetkaker

Categories Gutenfri- tillaget

Potetlefsene ble utrolig gode.

Dette er en veldig liten deig, jeg fikk bare to store lefser, men det var for å forøke meg frem.

4-5 kokte mandelpoteter (bruk de potetene du har)

1 ss fiberhusk eller tilsvarende annet

1 ss fiberbrød fra Toro

Ca. 1dl vann

1 ts salt

Jeg knuste potetene først i en lite foodprocessor, og deretter tilsatte jeg resten av ingrediensene. Jeg forøkte meg litt frem med vannmengden, siden den kan variere etter hvor store potetene er og type poteter man bruker. Deigen fikk stå i 10 minutter slik at fiberhusken fikk svelle. Så tok jeg to bakepapir, og hadde fett på begge arkene (jeg brukte formfett, men man kan bruke vanlig olje). La en deigklump i midten og rullet utover med kjevle. Så tok jeg av det øverste arket, og snudde arket med potetkaken rett ned på pannen. Dette gjør jeg siden alt som er glutenfritt faller så lett fra hverandre. Kakene ble steikt rundt tre minutter på hver side, på middels varme.

#tapas #Glutenfrilefse #Glutenfri #melkefri #kylling #middag #oppskrift

Matbloggtoppen

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#tapas #Glutenfrilefse #Glutenfri #melkefri #kylling #middag #oppskrift #mat #fra #bunnen #hjemmelaget #lefse #morsmiddag #Uten #egg

5 kommentarer

5 thoughts on “Glutenfrie potetkaker

  1. deveny: Jeg som ikke kan spise hvetemel savner slike produkter, og de man får kjøpt blir ofte tørre og lite gode, Men disse var helt utrolig gode etter min mening 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *