Torsk med kokosmelk og tomater

Categories Fiskeretter

I går hadde jeg besøk, og hadde fått kjøpt nydelig god fersk torsk her i Naustdal.

Siden det var et ønske om vanlig kokt torsk, så la jeg ikke den ut på bloggen.  Men litt rester blir alltid, og dette ble dagens middag. Det ble en mild fin og veldig god middag.

2 stykke med lettsaltet torsk

3 kokte rensende mandelpoteter

Ca. ¼ boks finhakka tomater

Ca. ¼ l kokosmelk

Kokt blomkål

Asparges

½ pottefersk basilikum

Ca. 1 ts salt

Litt pepper

Jeg renset fisken og potetene og delte grønnsakene i passe biter. Jeg blandet kokosmelk, hakkede tomater, salt, pepper og halvparten av basilikumen (resten strødde jeg på rett før servering, men du kan ha alt i på en gang). Ha alt i en panne og la det få koke opp. Jeg hadde en ide om at dette måtte jeg ha i ovnen, men det var egentlig bare tull. Det er bare til å ha alt i en gryte, da tar det nok kortere tid også. Smak til om du trenger mer krydder, og helt til slutt strør du på resten av basilikumen, da ser det ekstra flott ut.

 #torsk #fisk #middag #glutenfritt #melkefritt #oppskrift

Matbloggtoppen

// <![CDATA[
var hr_currentTime = new Date();var hr_timestamp = Date.parse(hr_currentTime.getMonth() + 1 + "/" + hr_currentTime.getDate() + "/" + hr_currentTime.getFullYear()) / 1000;document.write('’);
// ]]>

2 kommentarer

2 thoughts on “Torsk med kokosmelk og tomater

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *