Suppe med lam og curry

Categories Supper

Jeg fant noe ferskt lammekjøtt med bein i fryseren, og jeg satte det på kok dagen før jeg skulle bruke det. Jeg hadde planer om å lage frikasse men ombestemte meg underveis, slik at det ble suppe i stedet. Og det må jeg bare få si, DENNE er en av de beste suppene jeg har spist på evig lenge, så har du for eksempel noe ferskt fårikålkjøtt i fryseren så ikke stuss på å forsøke denne.

Til 4 personer:

Rundt 200 g kokt og renset fårekjøtt

8 dl kraft fra det kokte fårekjøttet

2- 4 fedd hvitløk

8 sjalottløk eventuelt tilsvarende av annen løk

2 store gulerøtter

300 gram sellerirot

200 g grønne frosne/hermetiserte erter

2 buljongterninger

4 ts curry

Salt

Pepper

Kok og rens kjøttet og grønnsakene del i biter å ha alt i kraften og ha i erter, krydder, buljong og litt salt og la alt få koke i 10- 15 minutter. Smak til med eventuelt mer krydder og salt.

#oppskrifter #suppe #lam #glutenfri #melkefri # curry

Matbloggtoppen

// <![CDATA[
var hr_currentTime = new Date();var hr_timestamp = Date.parse(hr_currentTime.getMonth() + 1 + "/" + hr_currentTime.getDate() + "/" + hr_currentTime.getFullYear()) / 1000;document.write('’);
// ]]>

4 kommentarer

4 thoughts on “Suppe med lam og curry

  1. Jeg har mye rester fre ett stekt lammelår i fryseren, tror du d kan brukes? Kraft har jeg i fryseren , riktig nok fra okse, men det funker sikkert ?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *