Tunfisk gryte

Categories Fiskeretter

 

I dag skulle jeg lage Åsemoren sin indiske tunfiskgryte, men det var ikke enkelt å finne alle ingrediensene på et helt annet språk.

Derfor ble det slik, men godt ble det.

 

Til ca. 2 personer

1 boks knuste tomarter

½ løk

2 fedd hvitløk

1 chili (jeg brukte den tørkede chilien som sparket ordentlig i fra)

1 bunt med fersk koriander

Salt

1 boks tunfisk i olje

Siden jeg brukte den utrolig sterke chilien måtte jeg ha i litt yoghurt, men det er ikke nødvendig om man klarer å finne den balansen.

 

Jeg hadde tomatene i en gryte og hadde hakket løk, koriander og chili i. Til slutt hadde jeg i tunfisken og smakte til med salt. Ønsker man å ha yoghurt i bør man ta den i rett før servering slik at den ikke spriker.

Den ble servert med ris og salat.

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Tunfisk gryte

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *