Fiskekaker med spinatstuing

Categories Fiskeretter


Onsdagene er lange heftige dager, og det gjelder å ha en god middagsplan slik at det går fort og greit å få middagen ferdig. Siden jeg ikke laget fiskekakene selv, sørger jeg for at de kakene jeg kjøper inneholder  minst 50 % fisk, uten betaler jeg for mel og annet uhumskheter og det er ikke jeg interessert i .

Og det ble fiskekaker med ørret og hysekaker med 80 % fisk, og de smakte utrolig godt.

Nå ble gjerne ikke denne middagen så himla godt planlagt som jeg kunne ønsket. Men jeg skal på ferie til sydligere breddegrader snart, og da kan det være greit å tømme kjøleskapet litt slik at det ikke er mye mat som blir dårlig mens jeg er borte.

Jeg hadde kakene på steikepannen, lager man til mange kan man ha de i ovnen.

Aubergine skar jeg opp i skiver og steikte sammen med kakene

Tomat i skiver som jeg hadde litt på steikepannen

Raspet gulrot og squash

Spinatstuing

Smør/olje i en gryte

Vask så mye spinat man vil ha og tørk den godt før man har den i en gryte og surr den. Den vil punktere mye, derfor må man ha ganske mye for at det skal bli til noe, så til 4 personer bør man nok ha en stor pakke med fersk spinat.

Jeg bruker bare å ha på litt fløte med salt og pepper, men da blir den ikke tykk som en saus. Ønsker man den tykkere blander man fløten/melk ut i litt Maizena før man heller den over spinaten. Surret spinat med salt og pepper er også svært godt, så man trenger ikke ha på melkeprodukter.

Stuingen er ferdig på få minutter.

Blir dette for mye hund og hare for dere, ja så ta det som er greiest for deg som lager maten.

 

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *