Fiskeboller i koriandersaus

Categories Fiskeretter

 

Da er jeg endelig på nett igjen etter å ha flyttet og begynt i ny jobb. Veldig spennende og aldri så lite skummelt. Men mat må jeg ha uansett, så her er dagens bidrag.  Fiskeboller i koriandersaus

800-1000 g fiskeboller

8 dl væske (jeg brukte kraften som fiskebollene lå i, litt vann og resten fløte. Men bruk gjerne melk, og tåler man ikke melk, bruker man soya- eller rismelk ).

Ca. 3 ½ ss maizena

1 stor potte koriander

Salt eller buljong

Pepper

Ca. 200 g reker (man kan selvsagt kutte ut rekene)

Ha all væsken i en gryte og ha i maizena og gi alt et oppkok (kraften som var på fiskebollene jeg kjøpte var veldig salt, så jeg hadde ikke salt i). Hakk korianderen og ha den i sausen. Smak sausen til med salt eller buljong og pepper. Deretter har man i fiskebollene og lar de bli varme, det tar rundt 5 minutter (det er ikke lurt å bruke visp når bollene er kommet i sausen, for da kan de lett bli delt). Ønsker man å ha reker i maten, har man disse i helt til slutt.

Jeg hadde poteter, gulrot og brokkoli til.


2 kommentarer

2 thoughts on “Fiskeboller i koriandersaus

  1. Takk for fiskesuppa di, den blei veldig god. Eg hadde i tillegg til din anbefaling litt fenikkel og så blanka eg grønsakene i litt olje. Med fiskebuljong som du anbefalte og 1/3 med rekekraft blei det skikkeleg smak på suppa. No har eg anbefalt bloggen din til andre, det er jo så mykje god mat her.

  2. Oldemorbloggen: Tusen takk det er en ære. Klart man kan gjøre det lille ekstra når man skal ha det til fest, da går det gjerne ikke fort og gale som det gjerne gjør i hverdagen. 🙂 Så kjekt du anbefaler bloggen min til andre, det gjør jeg med din også, for den er virkelig fornøyelig 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *