50 års fest

Categories Treretters middag

Det å fylle 50 år kan være en utfordring, for da er man plutselig havnet på en side av livet som er litt skummel. Det går liksom litt i nedoverbakke, men jeg forsøker likevel å leve mens jeg lever!

Derfor var det veldig viktig for meg å feire denne dagen sammen med mine barn, familie og venner. Og det at jeg er så heldig som har alt dette, gjør at jeg er utrolig takknemlig.

Men skal man ha fest er det mye kjekt, men også mye arbeid.

Her er noen bilder: 

(det er utrolig irriterende at bildene og teksten flytter seg når de blir publisert)

 

 

For å ha fest må man pynte bord. Vi var i en barnehage og derfor var veggmaleriene noe utenom det som er vanlig, men ekstra koselig, synes nå jeg.

Vi brukte plastglass som vannglass, dette gjorde at bordet ble svært fargerikt.

 

 

 

Jeg hadde kjøpt froskeservietter, siden jeg elsker frosker. Og min eldste datter brettet like godt 40 frosker av serviettene                                                                                                                                                            Kult, ikke sant?

.

 

 Drikke måtte vi også ha.

 Spekemat og eggerøre hører med

                                                                                                                                                 

 

 

                 
Hjemmelaget roastbiff                                                                                       Langtidsteikt lammelår, steikt av min kjære nabo Bjørg. 

                                                                                                                                         

Godt krydrede karbonader(de var veldig gode, sa gjestene)  

 

                                                                                                                                              

Reker hører også med, men det gikk lite av de. Men jeg hadde også marinert scampi og den var borte på et blunk (scampien stod også på varmen og ble dermed ikke med på bildet)

 Steikt laksefilet med pepper

 

Krabbe, krabbeklør, småklør og krabbehus stod også på bordet. Kokt og renset av mine kjære gode naboer.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    
Mango og papayasalat                                                                                          Greske oliven, grønn og rød pesto, aioli og  tzatziki

 

 

 Grønn salat på et gammelt fat 

 

En annen nabo laget glutenfri pastasalat, den var knallgod! Denne skålen er kanskje også gammel, nydelig, synes jeg.

Søtpotetsalat med blomkål og brokkoli

 

 

Mats og Grethe var greie og steikte mandelpoteter i olje og salt. Vi hadde også ovnsteikte båtpoteter.


 

 

Hjemmelagde speltrundstykker

 

 


 Dette er altså en marsipankake og ikke noe til å hvile hodet på! Laget av skjønne høygravide Margrethe.

 

.   
Snille Åsemoren lagde to kaker og Rigmor, som tror hun ikke kan lage mat, bakte en fantastisk eplekake 🙂

Kakene var borte på et blunk.


Millioner takk til alle som hjalp meg og for at dere alle kom og gjorde festen uforglemmelig!

 

 

 

 


 




 

 

 

br /

8 kommentarer

8 thoughts on “50 års fest

  1. somjegliker: Takk 🙂 Må være en liten landsby du mener, for det var ikke mye mat igjen 😉
    God mat, god drikke, godt selskap og rikelig tid så er det utrolig hva som går ned. Og det er vel ikke mye som kan glede meg mer 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *