Grønnsaksfest

Categories Diverse retter

 

                      Jeg fikk i oppdrag å stå for et “fruktfat” og valgte å gjøre det på denne måten. 

                                                                 

                                                                                                        
 

  Siden anbefalingene er 5 om dagen og da tre grønnsaker og to frukter, så valgte jeg å bruke mest grønnsaker.

På fatet var mandler, valnøtter, gulrot, kålrabi, reddiker, tomater, sukkererter, squash og brokkoli som jeg hadde hatt to minutter i kokende vann (forvelling), da er den bedre å spise og blir veldig grønn.

Jeg hadde også jordbær, physalis, druer og vannmelon. Jeg laget også guacamole, aioli og en dressing med sitronmelisse, og kjøpte vaniljekesam. Under dressinger på bloggen min finner du oppskriftene på dressingene.


Jeg brukte en pepperkakeform til å stikke ut hjerter av melonen. Jeg hadde 

hjertene på en grillpinne og stakk de ned i en bit med kålrabi.

 

 Vann med kullsyre i et stettglass med jordbær og sitronmelisse ser lekkert ut.

                  

                                                                    Vann med kullsyre og hjerteisbiter        


Her er enda en variant uten frukt. Gulrot, tomater, agurk, paprika, stangselleri og blomkål og brokkoli som er dyppet i kokende vann (forvellet).

Og denne gangen hadde jeg  guacamole  og tzatziki

   
 

 

4 kommentarer

4 thoughts on “Grønnsaksfest

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *