Wrap/tortilla med steikt ørret

Categories Fiskeretter

Utrolig god, lett og sunn mat. Siden jeg holder meg unna mat med gluten i, så kjøpte jeg glutenfrie wrapslefser fra Engers lefsebakeri, på Rema 1000, jeg fant de i frysedisken. De smakte godt, men dessverre er det meste av glutenfrie bakervarer ganske tørre/sprøe. Glutenet i hvetemelet er det som binder og hjelper til å heve bakverk og når man fjerner glutenet (gluten er et protein) fra melet blir det svært vanskelig å bake med det og det henger dårligere sammen. Jeg skal forsøke å lage slike lefser en annen gang.

Til en person trenger man, avhengig av hvor mye man spiser og hvor store lefsene er;

2-3 wraps/tortillalefser helst grove, siden de er sunnest.

2-3 ørretfileter

Salat

Paprika

Avokado

Sukkererter

Bruk akkurat de grønnsakene du liker og har.

Jeg hadde rikelig med aioli på lefsene (se oppskriften under dressinger på min blogg)

Steik ørretfiletene til de er gjennomsteikte og på slutten av steiketiden strør man på litt salt og pepper. Er det skinn på filetene så anbefaler jeg å steike de med skinnet på og ta det heller av før servering. Under skinnet på laks og ørret ligger alt det gode fettet, bla. omega 3, og det er i fettet det er mest smak. NB! Naboen min hevder hardnakket at det sprøsteikte skinnet, er det beste på hele fileten.

Har man dårlig tid eller ønsker mindre stykker, kan man dele filetstykkene på langs før steiking, da tar det bare et par minutter på hver side før de er ferdige.

Del salat og grønnsaker i passe biter.

Varm lefsen litt før servering, ha på aioli eller det du måtte ønske. Ha så på delte grønnsaker og fisk, deretter ruller man lefsen sammen og maten er klar.

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *