Linsestuing med laks til

Categories Fiskeretter

I dag fikk jeg verdens beste tilbakemelding, en melding som varmet veldig mitt “bloggehjerte”. En venninne av meg har tre barn som hun er aleine med og har derfor ikke all verdens råd. Hun fortalte at barna hennes kun har vært en gang på restaurant i hele sitt liv. Men etter at hun begynte å bruke bloggen min, har hun fått mot og inspirasjon til å lage litt annerledes mat, og dandere den pent på tallerknene til barna. Så har de en høytidsstund rundt bordet og forestiller seg at de er på restaurant. Intensjonen med bloggen har hele tiden vært å kunne inspirere og vise hvor enkelt det er å lage sunn, god mat og nå har jeg klart å oppnå dette målet iallfall med en. Tusen takk snille, dyktige Siv!

Så var det middagen i dag. Det ble linser med brokkoli i og laks. Og jeg må si at jeg er veldig overasket over hvor god kombinasjonen med linser og brokkoli ble. Helt ærlig så er jeg ikke helt sikker på hvor mye linser jeg tømte i pannen, men les på linsepakken hvor mye de beregner pr. porsjon.

Jeg brukte ca. 1 ½ dl linser som jeg skylte godt og kokte i litt rikelig med vann og litt salt. Da linsene hadde kokt i rundt 5 minutter, hadde jeg i 4 bunter med brokkoli som jeg lot koke sammen med linsene. Da alt vannet var kokt inn, hadde jeg i en klatt smør og brukte stavmikseren for å mose alt sammen. Så var stuingen ferdig til servering.

Laksen skar jeg opp i biter så den skulle bli fort steikt (men bruk gjerne hele fileter)

Så hadde jeg surrede asparges og en liten rømmeskvett til.

Utrolig enkelt, velsmakende og sunt!

 

 

// <![CDATA[
var uri = 'http://impno.tradedoubler.com/imp?type(img)g(20259504)a(2026019)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('‘);
// ]]>
// <![CDATA[
var uri = 'http://impno.tradedoubler.com/imp?type(img)g(20042030)a(2026019)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('‘);
// ]]>

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *