Last Updated:

Ulrikens topp omelett

Categories Eggeretter

 

Hvorfor mat får merkelige navn? Vel det ser dere nå 😉

I går kveld var jeg på tur med en fantastisk gjeng med mennesker, på Ulrikens topp. De som har gått opp til Ulriken vet at veien er ganske bratt og steinete, når man i tillegg vasser i snø og det til tider kan være litt isete, da vet man at denne dagen får man kjempegod trim. Når man trimmer må man også ha mat, så da laget jeg en deilig omelett til kvelds.

Jeg brukte (jeg klarte ikke spise opp alt, så det ble rikelig selv så sulten jeg var).

3 egg
1 ss vann
1 knivspiss pepper
1 krm salt

1 brokkoli bunt
1 stykke squash
5 sherrytomater
1 stykke kyllingskinke fra boks
Et dryss med parmesanost (tåler man ikke melkeprodukter, så kutter man den bare ut)

Knus eggene i en skål og ha i salt, pepper og vann og bland det godt sammen, før man har det på en steikepanne med smør som ikke er alt for varm. Rens og kutt grønnsakene og skinken å ha de på omeletten. Dryss på med revet ost. Når omeletten er stivnet er den ferdig, server gjerne med godt brød til.

 

 

 

// <![CDATA[
var uri = ‘http://impno.tradedoubler.com/imp?type(img)g(18499254)a(2026019)’ + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write(‘‘);
// ]]>// <![CDATA[
var uri = ‘http://impno.tradedoubler.com/imp?type(img)g(19539596)a(2026019)’ + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write(‘‘);
// ]]>

 

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *