Kyllingfilet med ramsløkdressing

Categories Kyllingretter

// <![CDATA[
var uri = 'http://impno.tradedoubler.com/imp?type(js)g(18381846)a(2026019)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('’);
// ]]>

I går var jeg på skjelte-/smalahåve- (sauehode) fest, det var litt av en opplevelse. Dette er mat som jeg spiste hver høst da jeg var barn. Min far er fra Sunnfjord og der er det lange tradisjoner for dette. I tillegg til saltet og tørket smalahåve, fikk vi raspeballer og korv til. Men nesten det beste med hele kvelden var at jeg fikk danse masse swing, utrolig kjekt og så fantastisk kjekke folk å snakke med! Så tusen takk for en helt fantastisk kveld som varte til langt på natt.

Med såre føtter og litt ‘trøtt i trynet’ som vi gjerne sier her i Bergen, måtte middagen bli enkel i dag. Men det er ikke vanskelig å få til noe når man bare velger gode råvarer, som for eksempel ramsløk, som gjerne blir omtalt som ?Nordens hvitløk? (http://no.wikipedia.org/wiki/Ramsløk).

Steik 1-2 kyllingfileter pr. person

Når den er nesten ferdig steikt, har man salt og pepper på.

Ramsløkdressing

1 person (gang opp til så mange man ønsker å lage til)

2 ss ekte majones

2 ts ramsløk i olje

Ørlite salt

Ørlite pepper

Bland alt dette sammen, og den er ferdig. Den blir bare bedre og bedre til lenger den får stå, men dekk den godt til og ha den i kjøleskapet til den skal brukes.

Da kyllingfileten var steikt, hadde jeg rikelig med ramsløkdressing på kyllingfileten. I dag hadde jeg bare rikelig med grønnsaker og ingen poteter eller ris, men det gjør en som man ønsker. Jeg brukte blomkål, brokkoli, asparges og steikte tomater.


 

// <![CDATA[
var uri = 'http://impno.tradedoubler.com/imp?type(img)g(18499264)a(2026019)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('‘);
// ]]>
// <![CDATA[
var uri = 'http://impno.tradedoubler.com/imp?type(img)g(19539596)a(2026019)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('‘);
// ]]>

2 kommentarer

2 thoughts on “Kyllingfilet med ramsløkdressing

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *