Wok med scampi og fisk

Categories Skalldyr

Facebookside: https://www.facebook.com/pages/Mors-Matblogg/189642584389662

Wok med scampi og fisk

Bruk de grønnsakene du har og liker (de har fått poser med ferske blandingsgrønnsaker i butikkene, så slipper en å bruke frosne), men jeg brukte disse grønnsakene:

Ingefær (rens et stykke og rasp det)

Hvitløk (rens og hakk, eller bruk hvitløkspresse)

Smør eller olje til å steike i

Blomkål

Aubergine

Purreløk

Brokkoli

Paprika

Squash

Scampi

Fisk (i dag brukte jeg opptint torsk i blokk)

Salt og pepper

1 krm Tandoori Masala (dette krydderet så jeg faktisk var kommet i vanlige butikker også)

(Krm betyr forøvrig kryddermål)

Rens og rasp ingefær og hvitløk, deretter rens og del de andre grønnsakene i biter. Ha smør eller olje i wok eller en annen panne (teflonpanne er helt perfekt). Så tar man ingefær, hvitløk, blomkål, purreløk og aubergine i, og når disse har fått kost seg på pannen noen minutter, tar en i paprika og brokkoli (squash tåler svært lite varme, så den er det lurt å vente med til alt det andre er ferdig). Så skjærer en fisken i biter og har den i pannen, og så scampien (jeg liker å ta av halen på den, men det er en smaksak). Så smaker en til med krydder etter ønske. Jeg hadde kokt ris til, men det holder nesten med å ha wok’en som den er, synes jeg.

2 kommentarer

2 thoughts on “Wok med scampi og fisk

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *