Får i Kål denne gangen med hel pepper

Categories Kjøttretter

Får i kål med hel pepper

Fårikålsesongen er i full gang, så løp å kjøp. Jeg fikk litt “pepper”(ganske så humoristisk) sist jeg blogget om får i kål siden vi ikke hadde brukt hel pepper og at den skulle være i gryten og ikke i noe hylster. Så da ble det slik denne gangen(selv om jeg plukket ut pepperen når jeg spiste, ikke si det til noen da 😉

 

Til ca 4 personer:

Ca 1 ½ kg ferskt fårekjøtt(bog eller bryst)

Ca 1 kg kål (en stor)

2-3 ts salt(når fårikålen har kokt en times tid smaker man på kraften for å se om den er salt no)

1 pk hel pepper (Jeg har en liten hylse som er laget til å ha i fårikålen, slik at en slipper all den hele pepperen i maten. De får man kjøpt på noen matbutikker)

4-5 dl vann

 

Del kålen opp i litt store biter. Legg kål, salt og pepper lagvis i en panne og ha på vann. La det koke i ca 1-1/2 time til kjøtte er mørt. Rør forsiktig av og til.

Server med poteter til.

Da er det med hel pepper. Jeg glemte å ta bilde da jeg laget den så her er kålen noe overkokt, men utrolig god etter min smak 🙂 

 

Ps. Dette bilde er fra sist jeg hadde får i kål. 



 

4 kommentarer

4 thoughts on “Får i Kål denne gangen med hel pepper

  1. Vi har fortært ei diger panne i dag. Kjempegodt! Men pepparen har vi “løst” i panna, som små smaksbomber/overraskelser. 🙂 Smak og behag, sikkert.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *