Svinefilet med sennepsaus

Categories Kjøttretter

Facebookside: https://www.facebook.com/pages/Mors-Matblogg/189642584389662

Svinefilet med sennepsaus

Jeg er så heldig å ha min eldste datter hjemme på besøk. Hun har en like stor lidenskap for mat som sin mor. Selv om hun ikke har utdannet seg til kokk slik jeg gjorde, så er hun fullt på høyde med meg når det gjelder matlaging. Og det gleder et morshjerte stort. Så når vi er sammen, går det mye i matsnakk, matlaging og veldig mange gode stunder rundt bordet.

Det er ikke ofte jeg lager noe med svinekjøtt siden det ikke er min favoritt. Men hva gjør man ikke for sine barn?

Jeg kjøpte fileten på Kiwi som “go’ helg tilbud” og det bruker som oftes å ha mer igjen mandag også på min butikk.



Sennepsaus

Smør til steiking

1 løk

2 ss sennep

1 liten boks (165ml) kokosmelk. (Tåler en melkeprodukter, så kan man bruke 2 dl kesam, crême fraiche eller rømme, men da trenger en ikke lime)

½ lime

Ca ½ ts salt

1 krm pepper

Blir sausen for tykk, tar en i litt vann.

Rens og del løken i små biter. Steik med smør til den er gyldenbrun, og ha på kokosmelk (kesam, crême fraiche eller rømme), sennep, lime, salt og pepper.

Steik svinefileten på begge sider og la den ligge og kose seg på pannen før en har den ned i sausen. Der skal den ligge i 5-10 minutter avhengig av hvor stor fileten er.

Server med de grønnsakene man ønsker. Jeg brukte steikte cherrytomater, asparges og poteter.

Oppskriften er tatt som utgangspunkt fra http://www.frukt.no/kokeboka/panneretter/asparges-og-dijonfilet/ men er ikke helt identisk.

Sennepsaus er ikke noe jeg er vant med, så det var litt uvant, men absolutt verd et forsøk om en liker sennep.

3 kommentarer

3 thoughts on “Svinefilet med sennepsaus

  1. Nice blogg!
    Billig nike shox sko,Nike Free Run sko,nike max sko,nike shox r4,nike shox nz,100% autentisk Nike Shox sko, gratis frakt, credit card patment,100% safe trade!3-5 dager ankomst!Her må vi ha din favoritt sko!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *