Wok med kålrot

Categories Kyllingretter

Wok med kålrot

Det er utrolig hva en tenker en skal lage og hva det faktisk blir til. Her var jeg på besøk, også tenkte vi å steike kylling og lage en salat til middag, men så ble det wok istedenfor. Jeg må innrømme at det ikke er hver dag jeg bruker kålrot i wok, sannsynligvis fordi den tar lang tid å bli ferdig, så jeg tenkte at om jeg raspet den, så ville steketiden bli kortere. Det ble utrolig godt og saftig med kålrot i, så dette kan absolutt anbefales.

Gulrot

Paprika

Løk

Chili

Brokkoli

Kålrot

Grillkrydder

Kyllingkrydder

Salt pepper

Olje til steiking

Kylling (svinekjøtt, skalldyr, fisk eller pølse)

En kan bruke frosne grønnsaker om en foretrekker dette og raspe litt kålrot på i tillegg. Som vanlig så bruker en de grønnsakene en har og liker. I dag tømte jeg kjøleskapet for det som var.
Rens og del grønnsakene i passe biter. Begynn med de grønnsakene som trenger mest tid og deretter påfølgende grønnsaker og til slutt kyllingbitene. Ha på krydder og server eventuelt med grov pasta eller ris.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *