Hot karbonadedeig

Categories Retter med kjøttdeig

Hot karbonadedeig

Denne gangen ville min datter ha ris til middagen og jeg er ikke glad i ris og forsøker å unngå det i størst mulig grad. Så i dag steikte jeg bare skiver av Aubergine til meg, så var vi begge fornøyd. Aubergine har svært mye fiber så den gir svært liten blodsukkerstigning så den kan anbefales for alle som forsøker å begrense inntaket av ?kjappe? karbohydrater.

(http://www.bama.no/eway/default.aspx?pid=241&trg=Container_6185&Main_4489=6177:0:10,3116&Content_6140=6185:0:10,3759&Container_6185=6184:1641428::0:6179:1:::0:0)

4 personer

2 pakker karbonadedeig eller kjøttdeig

4 vårløk

1-2 kina hvitløk

1 chili

2 neper(kutt ut eller bruk noe annet om en ikke har)

½ blomkål

½ squash

(som vanlig bruk det du har og liker, men det kan være greit å prøve nye smaker)

1-2 ts curry mix og litt vann så en får blandet den ut(fås kjøpt i de aller fleste butikker)

Litt salt

Vann(ca ½ dl)

(jeg var litt heftig med curry mixen så jeg måtte dempe smaken med litt naturell yoghurt)

Rens og skrell, løk og chili og steik det sammen med karbonade/kjøttdeigen med litt smør.

Rens nepene og blomkålen del de og ha så de i pannen. Ha i curry mixen og vanne også i pannen og bland de godt ut. Smak til med salt. Blir den for sterk kan en ha i melk(soyamelk), fløte, rømme eller yoghurt for å dempe smaken litt.

Server med ris, spagetti eller for eksempel aubergine. Vil du forsøke med aubergine til må man varmebehandle den. Jeg skar den opp i skiver og steikte den litt på begge sider i noen minutter. Personlig synes jeg det er mye bedre en ris.

Med ris eller med aubergine

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Hot karbonadedeig

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *