Laks med Tandoori Masala

Categories Fiskeretter

Laks med Tandoori Masala

Tandoori Masala er en krydderblanding som jeg har kjøpt på en innvandrer butikk, jeg er ikke sikker på om man får kjøpt det på vanlige butikker. Jeg betalte 12 kr for en stor pose, så prisen er det ikke noe å si på. Posen jeg kjøpte var det noen e stoffer i uten at jeg har undersøkt hva de er for noe(det får jeg heller komme tilbake til, men kan tenke meg det er farge og smaksforsterker). Det inneholdt ikke gluten, nøtter eller melkeprodukter. Det er kjekt å forsøke noe nytt, og dette var overraskende godt og ikke sterkt som jeg var litt skeptisk på.

2 personer

2 ? 3 laksefileter

Smør å steike i

2 krm (Ca 1 ts) Tandoori Masala

1 krm salt

Er det skinn og bein i fileten, tar man det bort (Fisken bør være tint). Skjær fisken opp i store terninger, ha smør på pannen og la det bli godt og varmt før man tar terningene på pannen. Når fisken har fått surret noen minutter under lett vending av stykkene, tar man på Tandoori Masala og salt. Da skal den bare kose seg litt på pannen slik at kryddere får satt seg.

Jeg serverte den med spagetti og steikte grønnsaker. (Man kan gjerne bytte ut spagettien med noe annet, dette gjelder også grønnsakene)

Vårløk

Hvitløk

Spinat

Fersk koriander

Salt pepper

Denne gangen hadde jeg vårløk, hvitløk og paprika som jeg renset og kuttet i biter. Jeg hadde fått tak i fersk spinat og koriander, disse vasket jeg og ristet godt vannet av. Så kuttet jeg korianderen opp, spinaten var så små blader at det ikke var nødvendig.

Først surret jeg løk og paprika, før jeg til sist hadde i spinat, koriander, litt salt og pepper.

 

1 kommentar

1 thought on “Laks med Tandoori Masala

  1. Dette høres veldig godt ut. Jeg tar med laks – og tar du med krydder, det kan bli en god søndagsmiddag i det blå

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *