Ørret i Wok

Categories Fiskeretter

Ørret i Wok

 

2 personer

2 hele tinte ørreter(de fleste dagligvarebutikker har de i frysedisken)

1/3 Kinakål

½ paprika

Squash

2 ss sesamolje

Salt

pepper

 Litt løk den typen en har, for eksempel vårløk

Jeg hadde rester av poteter så de havnet i samme gryten, men en bruker det en vil, men villris passer nok godt til. Når jeg woker bruker jeg gjerne så mye grønnsaker at jeg ikke føler behov for noe til.

Jeg steikte ørreten hel og renset den for bein og skinn.

 

Renset og skar grønnsakene opp i biter og har de i en varm panne(det behøver ikke være en wok panne, steikepanne med høy kant eller panne med teflon er helt supert.)

Begynn med de grønnsakene som trenger mest tid. Her er det løk, paprika, kinakål og til slutt squash. Smak til med salt og pepper og legg ørreten opp i pannen litt så den blir lun. En kan ha rømme til om en ønsker.

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *