Torsk i form

Categories Fiskeretter

Torsk i form

En behøver ikke være elendig til å lage mat om man misslykkes i nye og ne, det lærer en bare av. Til tross for at jeg er kokk, og har laget mat siden jeg var en liten jente, så har jeg klart å brenne potetene og saltet fisken for lite. Hehe. Jaja, det ble middag. Det var godt og vi ble mett.

2 personer 

I dag brukte jeg 1 pakke frossen torskefilet som jeg hadde tint.

(bruk fisken og grønnsakene du har, de går fint å bruke frosne)

½ rød paprika

2 bunter blomkål

2 bunter brokkoli

2 asparges

Ca 1 dl vann og litt fiskebuljong

Salt

Pepper

Smør

Skjær opp grønnsakene i biter og legg de i en panne. Ha så vann med buljong i. Kutt opp fisken i passe stykker og legg de på toppen. (Jeg tok det i en ildfast form med folie over. Men det ble aldri ferdig, så jeg anbefaler å ha det i en panne og etter at de er kokt opp. Skru det ned å bare la det trekke uten omrøring.) Ha på godt med salt og litt pepper.

Når en tar det i pannen vil de sannsynligvis være ganske ferdig på 20 minutter. I ovnen brukte det 45 minutter.

7 kommentarer

7 thoughts on “Torsk i form

  1. haha, der har vi feilen min:) koker fisken for å være sikker på at den ikke er rå… og sist kokte jeg dypfryst torsk, i ren nødsituasjon.. grusomt! da skal jeg trekke fisken neste gang:)

  2. margrethe: Men da vet du det 🙂 Kunnskap er makt 😉 Du kan lage bruke fisk som er frosen, men den må fortsatt ikke koke. Men har en mulighet å tine den, er det best.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *