Kyllingrull med koriander og ris med spinat

Categories Kyllingretter

Jeg regner med det er flere en meg som tenker at NÅ må jeg ta meg sammen, og at på til gleder seg litt til vanlig mat igjen. Jeg har stappet i tryne både det ene og det andre, og det vises også både her og der. Men nå er det nå slik at man skal også kunne skille mellom fest og hverdag. Og nå gleder jeg meg til vanlige dager igjen, selv om jeg har hatt en utrolig koselig jul og nyttår. 

Da jeg skulle lage middag så jeg at jeg ikke hadde noen som helst grønnsaker i kjøleskapet , og det kan jeg forsikre deg om ikke skjer ofte. Og jeg bruker veldig sjelden frosne grønnsaker, så det hadde jeg heller ikke. Det eneste jeg fant var frossen spinat, og det liker jeg ikke  å spise uten at den er i noe. Da kom ideen og at jeg kunne jo ha den i risen, og det  kan virkelig anbefales det ble kanongodt. 

                                                   

 

 I en kylling rull bruker jeg:

Beregn 1-2 kyllingfileter per person

2-3 ts Koriander paste

salt

pepper

Skjær  et snitt nesten igjennom filetten, bruk noe litt tungt å banke fileten litt flat, feks. en kjevle. Kyllingkjøtt er enkel å lage tynnere. 

Sett steikeovnen på 200 grader. Smør på koriander paste på fileten  (vær nøye med at du ikke tar skjeen i paste om du har kommet i kontakt med kyllingen, for da blir det bakteriene fra kyllingen og pasten vil bli bedervet). Ha på salt og pepper, og rull fileten tett og godt sammen, bruk en tannpirker i tre eller en grillpinne for å holde rullen sammen under steiking. Ha fileten i en ildfast form med litt olje eller smør, og la den steike mitt i ovnen i 20- 25 minutter.  

Under her ser du koriander paste jeg brukte, den er kjøpt i en internasjonal butikk. La fileten få hvile i noen minutter før du skjærer den opp, da er det lettere å få fine biter.

Koriander/Coriander Paste , 210 g

Ris med spinat

Til en porsjon hadde jeg i.

1/2 dl ukokt ris

3 frosne spinattreninger

1 ts buljongpulver

1 klatt smør

Beregn ris  til  så mange du lager mat til, vanligvis er 1/2 dl ukokt ris nok til en porsjon, om det ikke er storspisere i hus. Kok risen som anvist på pakken. Det er ikke en fordel å boil in bag når man skal koke denne.

Når risen nærmet seg ferdig kokt, hadde jeg i den frosne spinaten, buljong og smør, og lot alt få koke til spinaten hadde løst seg opp. 

 

#hverdagsmat #kylling #kyllingrull #glutenfritt #melkefritt #middag #middagtips #mamma #mor # Sunt #godt #korianderpaste #rismedspinat #ris #spinat #morsmiddag 

6 kommentarer

6 thoughts on “Kyllingrull med koriander og ris med spinat

  1. Jepp, jeg gleder meg til hverdag, selv om jeg ikke har dyttet SÅÅÅ fælt…men litt..Og det er jo fremdeles søndag…ikke hverdag hvert fall 😀 Hi-hi

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *