Kylling med «hot» paprikasaus og råsteikte poteter

Categories Kyllingretter

I dag vil jeg begynne med å takke alle som er så greie å stikke innom bloggen min, det er ganske utrolig at det har blitt så mange lesere. Jeg ligger stadig blant de 20 mest leste blogger fra Bergen og på 40+ blogger, og jeg er måløs.Poenget med bloggen har hele tiden vært at det skal være enkle, smakfulle og ikke minst sunn mat. Om dere føler at jeg når opp til dette er jeg ikke sikker på, men hva mener dere om det?  

Kyllingfilet steikes på pannen eller i ovnen (jeg delte den i to på langs slik at den ble fortere gjennomsteikt).

Utgangspunktet for denne retten er fra kokeboka for alle, der stod det at man skulle ha søt chili saus på kyllingfileten når den var steikt, men det sytes jeg ble litt mye.

Saus:

Til ca. 2-3 personer (Sausen ble svært god og smakfull, derfor trengtes ikke så mye av den)

½ løk

Et godt stykke med ingefær (jeg brukte ca. 2.5-3 cm langt stykke, dette gjorde at det ble virkelig futt i sausen)

½ rød paprika

½ gul paprika

½ potte fersk koriander

1 kyllingbuljong

3 ss med søt chilisaus

1 dl vann

Rens og findel alle grønnsakene og surr de i en panne med smør/olje, og ha på vann og søt chilisaus. La det hele koke i rundt 10 minutter, bruk stavmikser eller lignede å kjøre sausen glatt.

Råsteikte poteter

Vask potetene godt, tørk og del de i båter. Ha de i en ildfast form og hell olje over, strø med salt og litt pepper. Settes øverst i ovnen på 220 grader i rundt 20-30 minutter. Vend de av og til.

Jeg hadde avokado og Cherrytomater til, rett og slett for jeg har glemt å kjøpe grønnsaker, men det funket veldig bra for meg.

 


 

10 kommentarer

10 thoughts on “Kylling med «hot» paprikasaus og råsteikte poteter

  1. Eg trur at noko av din suksess skuldas at du ikkje heng deg opp i at ein på liv og død skal ha, f.ekspl. i fiskesuppe, ekte fiskekraft, men kan bruke fiskebuljong. Mange kokkar seier fy og fysj til dette, men kven har ekte fiskekraft til ei kvar tid. Fiskesuppa di med buljong blei kjempegod. Etter å ha lese bloggen din, brukar eg alltid maizena i supper og sausar i staden for kveitemjøl. Det blir alltid vellukka.

  2. Oldemorbloggen: Takk snille deg:-))) Jeg tenker at å bruke buljong og lage suppen selv MÅ da være mye bedre en å bruke kjøpesuppe som inneholde 35 gram fisk og har mer e-stoffer en man kan uttale. Det er klart man får enda bedre suppe med fiskekraft, MEN det betyr gjerne at de fleste har falt av matlaginglasset for LEENNNGGGEE siden :-))).

  3. Ikke rart du ligger langt oppe med alle de gode oppskriftene dine 🙂 Jeg ligger også på topplisten 40+ og Bergen, men ikke så langt oppe som du.
    Og oppskriftene dine liker jeg for at du ikke fokuserer på slanking, trening, lavkarbo…du lager og spiser det du ønsker, sånn er jeg også. Og du lager en huskostmat som vi fleste kan klare, ikke sånne innviklede oppskrifter med masse ukjent tilbehør 🙂
    Fortsett sånn flinken 🙂

  4. Lisbeth Pedersen: Tusen takk det var utrolig snilt av deg. Jeg føller med deg også, du er jo bare utrolig så kreativ og flink så det er ikke rart du også er med i teten 😉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *