Lammekoteletter med grønnsakspuré

Categories Kjøttretter

// <![CDATA[
var uri = 'http://impno.tradedoubler.com/imp?type(js)g(18381846)a(2026019)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('’);
// ]]>

Mat og måltider er en av dagens store gleder, i tillegg til å kunne dele oppskrifter med dere på bloggen og gjerne inspirere noen av dere.

Grønnsaker har masse vitaminer, mineraler og antioksidanter som styrker immunforsvaret, det kan være viktig i vinterhalvåret. Så i dag ble det en grønnsakspuré til kotelettene og det passet utrolig godt sammen. For meg er det nok med tre lammekoteletter, derfor kan det være litt lite for de som er mer storspist enn meg. Lammekotelettene stekte jeg i ca. 25 minutter med rosmarin, pepper og salt.

Grønnsakspuré

Passe porsjon til meg:

2 små gulrøtter

2 vårløk

Ca. en stang selleri

Noen buketter med brokkoli (når man skal mose noe så kan man godt bruke stilken på brokkolien)

1 stykke squash

1 båt hvitløk

Ca. 10 g smør

Ca. ½ ts salt

1 knivspiss pepper

Rens og del grønnsakene og hadde de i en panne med litt vann (en lærer jeg hadde på kokkeskolen sa at vi ikke behøvde å bruke hele Nordsjøen i pannen, og det har jeg tatt med meg videre). Når alle grønnsakene er møre, tømmmer jeg vannet ut i en kopp (kraften kan jeg bruke i mat en annen gang). Så har jeg i smøret og brukte stavmikser til alt var godt most. Smak til med salt og pepper.

Velbekomme

 

// <![CDATA[
var uri = 'http://impno.tradedoubler.com/imp?type(img)g(18499254)a(2026019)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('‘);
// ]]>
// <![CDATA[
var uri = 'http://impno.tradedoubler.com/imp?type(img)g(19539596)a(2026019)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('‘);
// ]]>

5 kommentarer

5 thoughts on “Lammekoteletter med grønnsakspuré

  1. mmm…det så godt ut:) Har aldri prøvd å lage grønnsakspure…..hmmm….kanskje en ide…..kan jo være en smart måte å “lure” familien til å spise grønnsaker de vanligvis ikke er så glad i..,)

  2. Det var veldig godt og kraften ble så god at jeg drakk den seinere :-)Du kan jo lage grønnsaksuppe på samme måte. Det skal jeg jammen gjøre en dag 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *