Last Updated:

Salat med rødbeter, og kylling med saus fra i går

Categories Grønnsaker, Kyllingretter, Salater, Tips til restemiddag

Jeg føler meg nokså rik for tiden, jeg kan gå ut i hagen å hente salat, reddiker og tomater. Hadde jeg vist før hvor lett det er å få til både salat og reddikker, hadde jeg gjort dette før. Tomater er nok litt mer krevende, og det morrsome er at det har jeg nesten hatt hvert år siden ungene var små.  Men nå skulle det haddle om middagen i dag, og det var kyllingen med den gode sausen. Selv om jeg ser ut som jeg aldri har gått glipp av et måltid, så spiser jeg faktisk ikke så mye av gangen. Så to stykker med kylling ble for mye, derfor renset jeg resten og la  i sausen igjen i kjøleskapet. Da var det bare å lunke kyllingen å sausen, og lage salaten. Av en eller annen grunn har det blitt ligende rødbeter i kjøleskapet, og de burde bli spist. Derfor ble de med i salaten, men de må varmebehandles litt.

Så slik ble min reste, spis opp salat, helt utrolig god og akkurat slik jeg liker de! HER finner dere kylling i soyasasu, honning og chili

De var to rødbeter som lå i kjøleskapet, (brukte engangshansker så slapp jeg å ha rosa fingre resten av dagen), de skrelte jeg og delte, hadde en liten panne med vann, en ss eddik og en 1/2 ts salt, og lot de koke i rundt 10 minutter. Derretter fikk de stå til avkjøling mest jeg lagde salaten.

Jeg hadde hjertesalat

Rød lollorosso

Asiasalat

Reddikker

Tomater

Avokado

Granateple

Lune rødbeter

Og til slutt lun kylling med sausen.

Jeg hadde ikke brød til, for det var så mye mat i selve salaten, men det må du gjerne ha.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

#rester #middag #restemat #rester #av #kylling ##spis #opp #maten #Salat #hjemmedyrket #altanbonde #Mat #fra #bunnen #hjemmelaget #glutenfri #melkefri #Enkelt #godt #sunt.

2 kommentarer

2 thoughts on “Salat med rødbeter, og kylling med saus fra i går

    1. Tusen takk Elise, det var faktisk utrolig smakfullt, og kjempegodt. Så dette anbefaler jeg å prøve. Og det gøye er jo at da har man jo middag i to dager 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *