Etter å ha gått igjennom kjøleskapet var det en del grønnsaker som burde spises opp. Og ut i fra det som var der passet det å lage hverdagsfårikål, og det er nesten det samme som er i, men jeg hadde ikke selleri men en kålrot som måtte spises. Så da kaller jeg den for hverdagsgryte denne gangen. Man kan bruke hva man ønsker i denne retten, bare hiv i det du vil bruke.

Til 2-3 personer

1 pakke kjøttdeig eller karbonadedeig. Personlig bruker jeg lammedeig, det lager en fantastisk god smak.

Ca. 6 poteter

Et stykke Kålrot

2-3 gulerøtter

En liten kål eller så mye du har

Ca. 6 dl vann

2 buljongterninger eller tilsvarende i pulver

Salt

Pepper

Har du løpstikke i hagen passer det godt med litt av den i, men ikke overdriv. Jeg har, men glemte å bruke.

Skrell og rens alle grønnsakene og del de opp i biter, ha de i en panne med vann og buljong og pepper, og la de få koke rundt 20-30 minutter. Form kjøttdeigen til baller og legg de i pannen, og la de få koke rundt 10 minutter til de er ferdige og grønnsakene er møre. Smak til med mer salt og pepper om nødvendig.

 

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER.

#Gryte #med #kjøttdeig #hverdagsgryte #Godt #sunt #enkelt #spis #opp #maten #middagstips #middag #Morsmiddag #glutenfritt #melkefritt

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Hverdagsgryte med kjøttdeig

    1. Hei Svanhild, det gjør jeg ikke. Men klart du kan det om du vil. Når kjøttdeigen får koke i kraften blir det veldig godt som det er 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *