Er det mulig å bli kvitt dysleksi ?

Categories Blogg

Hele min tid på skolen har jeg slitt med å les og skrive, jeg har blitt tatt ut i spesialklasser, og blitt sett på som en taper. Lærerne kalte meg dum, og behandlet meg der etter. Jeg var veldig heldig som hadde mine barndomsvenninner som aldri så ned på meg. Det har vel vært min redning i livet. Jeg har fortsatt mine barndomsvenninner, og de er sin vekt mer en i gull.  Da jeg gikk på høyskolen måtte jeg ta en ny test for å kunne få muntlig eksamen, og i rapporten   stod det svart på hvitt at jeg hadde så dårlig forståelse av det jeg leste, at det var et under at jeg hadde kommet så langt. Jeg fikk en bachelor i folkehelse, og var svært stolt av det.

Selv om det har vært ekstremt utfordrerne på det psykiske plan å hele tiden føle seg dum og lite intelligent , så har jeg stått på med krom hals.

Det har vært mange mirakler i mitt  liv, jeg har fått tre friske barn, jeg har fått en ekstra datter/svigerdatter og et nydelig barnebarn, og en hel fantastisk bonusfamilie. Så om jeg er dum, så er jeg nå jallefall ikke det på dette området. Men dum er jeg over hode ikke, hjernen min er bare skrudd sammen på en litt mer genial måte å lære på en dere andre 😉, alle som har dysleksi har genihjerner. DET ER EN SANNHET! PUNKTUM!

I det siste så har jeg fått enormt mange tilbakemeldinger om at jeg skriver så fint og at de ikke kan se at jeg har dysleksi. Som normalt, så har jeg bare avfeid det, og tenkt at de bare vil være greie. MEN i helgen var jeg på kurs igjen med Unique Mind ,og da gikk det et lys opp for meg,  JEG HAR BLITT MYE BEDRE Å SKRIVE Å LESE!

Så hva har skjedd? Dette kurset som er forsket på med de enkle teknikkene har jeg brukt daglig. Jeg har jobbet med dysleksien, men mest med andre ting rundt den, som det å føle seg som en idiot og ikke verd en dritt! Tenk at jeg faktisk selv kan hjelpe meg selv til å få et bedre liv, til å kunne tørre å skrive uten å få noen til å lese igjennom det først, uten å ha en stor isklump i magen. Jeg føler meg fri til å skrive med min egen stemme fra mitt eget hjerte! Så JA, dysleksi kan man bli bedre av, og på sikt helt kvitt!

Denne gangen var det Marianne Borgen som var kursleder, og det er henne jeg har vært mest på kust med. Marianne  er en helt fantastisk kursholder, hun er klok, svært dyktig og svært raus. Hun er bare nydelig innvendig og utvendig, bare se her som hun står foran de to plakatene som hun jobber ut i fra.  Tusen takk Marianne og Unique mind for å ha brukt så mye tid på å gjøre mitt liv bedre.

#uniquemindesp #dysleksi #lesing #skriving #selvutvikling #Morsmiddag #livsstil

10 kommentarer

10 thoughts on “Er det mulig å bli kvitt dysleksi ?

  1. Jeg kan jo nesten ikke tro det ettersom du skriver jo så bra:)
    Men du har vel jobbet mye med det. Jeg har ikke dysleksi, men sliter nå med språket og forståelse på grunn av fibromyalgi.

    1. Det er ikke noe godt å slite med. Anbefaler deg å gå inn på siden deres å lese. Jeg har jobbet bort veldig mye sykdom. Har fortsatt rikelig igjen, men livet er jo en utrettelig prosess. Mulig dette er noe som også kan hjelpe deg, det er uten tvil effektivt 💖

  2. Så fint innlegg! Ja skrive det kan du!! Og dysleksi og mye annet kan man kvitte seg med etter kurs. Det man før trodde var umulig, blir mulig! Viktig budskap i innlegget. Jeg har delt og oppfordrer flere til å gøre det samme 👌

  3. Tusen takk, Randi, for at du deler din erfaring fra vårt kurs på bloggen din.
    Det inspirerer og gir andre muligheter til å se at vi kan bruke våre ressurser til å hjelpe oss selv på mange områder i livet. Masse lykke til videre med bruk av teknikkene. Nyt livet. 💚klem Unique Mind ESP

  4. Så flott at du deler Randi.
    Ikke det at du trenger min bekreftelse på at du tidligere var og skrev dyslektiske. Jeg kan bekrefte at det er helt fantastisk at du har en blogg, som til og med er en av de mest leste i Norge, ut i fra hvor stor dysleksi du hadde. For andre som ikke kjenner deg, kan knapt forstå at det er mulig.
    Jeg møtte Randi på UniqueMind ESP kurs, og har blitt gode venninner. Jeg har vært en av dem som hjalp med å lese igjennom brev og nedre tekster, pga dysleksien. Det er mulig for alle. Bare til å Google og bli med på kurs✨ Gratulerer Randi med 11-års mors middag blogg i går. ♥️

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *