Last Updated:

Bli med en tur i Hordnesskogen

Categories Ut på tur

Hordnesskogen er et av de mest brukte turområde, Ikke bare de i nærområdet, men folk langveis fra. Her om dagen møtte jeg ei tidligere kollega som nå bor på Askøy, som er ei øy utenfor Bergen. Litt av grunnen er at det er nokså flatt område, og det er grusvei som man kan gå både lang og kort tur, det er lett å gå med både vogn, og rullestol. Ønsker man å utforske noen av stiene så er det uendelig mange muligheter for det. Turen jeg gikk rr er den lengste, den er i underkant av 8 km.

 

Det er en stor parkeringsplass så det er nesten aldri problemer med å få parkering.

Det er laget til treningspaviljong

 

Kommunen hadde en plan om å legge godsterminal her, selv om det er LNF- Landbruks-, natur- og friluftsområder.  Det var ikke kommunen som stanse planene, men Hordnesskogens  venner, for et arbeid de la ned. herjet før arbeidet ble stanset, så ble det laget et enormt fjell, i turområdet, det er en skam spør dere meg, takk og lov at de klarte å stoppe det.

En av de VELDIG mange stiene man kan ta en tur på.

Masse skog, men det gjør det koselig.

Turkart, med kunst 😆

Det er gul, rød og blå rute, den gule er kortest og den blå lengst.

Førte veiskille. Man kommer med samme plassen om man går rundt, så her kan man velge fritt.

Det er stadig noe som skjer her i skogen, og her kan man være med på maraton.

Neste veiskille, går man til venstre tar man den korteste turen, høyre så fortsetter man.

Etter hvert veldig er det blitt godt skiltet. Før jeg var så kjent og de ikke var skiltet rotet jeg meg bort noen ganger. Nå er jeg så kjent på alle rutene at det er ikke mulig nå, så nå gjenstår stiene som må utforskes. Det har jeg så vidt begynt med.

 

Det er mange steder å sette seg ned å ta en pust i bakken, eller å raste.

De har vist nok vann, spørs om de ikke blir overvannet 🙂

 

 

Benker med skilt

 

Snuplassen på Hordnes, her må man gå litt på veien. Men man kan velge å gå en sti gjennom skogen, det går fint.

Et veldig koselig hus, ved Fanafjorden. Viste du at før hadde de rød maling bak og hvit foran huset. dette for den røde malingen var mye billigere en den hvite.

Flott utsikt

En nydelig kristtorn. Viste du at de er fredet, så de er ikke love å kaste de. Jeg synes de er nydelig med sine grønne blad hele året.

Her sneik jeg meg til å ta bilde i en hage, dette syntes jeg er så kult at det bare måtte bli med. Håper jeg blir tilgitt.

Et koselig tun der mange møtes for å sette seg ned med kaffe, eller å grille

Julen varer helt til påske

Ikke bare jeg som mister broddene

Enda en benk med artig utsagn

Da er jeg nesten nede ved første kryss, da er det bare å gå samme veien tilbake til parkeringen

Tusen takk for følle og turen, vi ses snart et annet stede der føttene mine vandrer. Og del gjerne innlegget  med venner og familie.

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

Vestlandet #Bergen #Morsmiddag #middagstips #turtips

 

 

 

 

 

 

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Bli med en tur i Hordnesskogen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *