Ørret med grønnsaks mos med parmesan

Categories Grønnsaker

Når noe er veldig godt lager man det gjerne ofte, og det er denne mosen, ørret er jo en sikker vinner uansett. Jeg var på besøk hos mine utrolig gjestfrie venner Pia og Jomar, de bor i utrolig vakre Trøndelag, jeg bare elsker å være der. 

Sist jeg lagde denne mosen hadde jeg alt inn i stekeovnen, men denne gangen hadde vi det som mos til fisken Her kan du se oppskrift på den ovnssteikte varianten . Alle likte det veldig godt.

Pamesan er en av de ostene som det er minst laktose i, så de aller fleste med laktoseintoleranse vil tåle denne.

Til ca. 4 personer

4-6 poteter litt etter størrelsen

1 blomkål

1/2 pk frossen spinat eller 1 pakke fersk

50 g smør (her kan man ta i mer eller mindre alt etter ønske)

Salt 

pepper

Ca. 50 g revet parmesan 

Rens og del potetene og sett de på kok, rens blomkålen og del litt og kok sammen med potetene, når de er ferdig kokt tømmes mesteparten av vannet av, og man har i smøret så det får smeltet.   Og man bruker frossen spinat lar man den ligge til den er tint, fersk har man bare hel i, bruker man stavmikkeser eller en moser, eller maskin å mose poteter og blomkålen. Ha i revet parmesan., og smak mosen til med salt og pepper

Fisken steikes på pannen med salt og pepper eller det krydderet du ønsker.

#Rotmos #potetmos #Mosmedparmesan #parmesan #Middag #spinat #Blomkål #blomkålmos #Sunt #Godt #Raskt #middagstips #Glutenfritt #blogg #matblogg #bloggtoppen #morsmiddag #mamma #pappa #mattips #hverdagsmat #festmat #raskmiddag 

16 kommentarer

16 thoughts on “Ørret med grønnsaks mos med parmesan

  1. Det har du! den grønnsaksmosen så utrolig god ut også! Du skulle vært min personlige kokk nå. Jeg er gravid, og sliter med å få i meg mat. Det er ingenting som smaker noe godt om dagen. Litt frustrerende!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *